Dräktigt marsvin?

R

rulana_korsbar

Hej!
Efter sin kastrering blev min marsvinshane, lasse, jättedeppig. Efter tio dagars matvägrande trots behandlingar såg veterinären ingen annan lösning på problemet än att släppa ihop honom med vår hona anna. Eftersom en kastrerad hane är fertil tre-fyra veckor efter kastrering, vet jag inte om han har gjort henne dräktig. Jag har inte sett att hon tillåtit honom att "betäcka", men de är väldigt gosiga mot varandra i övrigt.
Senaste tiden har anna varit väldigt trött, sover mest hela tiden. Jag är lite orolig för henne, dessutom osäker på hur hon skulle bete sig om hon var dräktig. Har ingen erfarenhet av dräktiga marsvin. Hjälp mig, hur vet jag om hon är dräktig eller inte?

Tack..
/tilla, lasse & anna

Sv: Dräktigt marsvin?

Dom brukar bli ganska så tjocka mot slutet, men annars vet jag inte:o

Sv: Dräktigt marsvin?

Jo, sant. Blev bara nervös när veterinären varnade mig för att han var fertil fortfarande. Skulle gärna vilja veta om det är något, veterinären jag hade verkar dessvärre rätt pantad så honom går jag helst inte till. Hm. Det är väl bara att vänta och se :crazy: Är det något speciellt jag ska tänka på?

Liknande trådar

Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 824
Senast: TinyWiny
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 223
Senast: ginnies
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Vill bara visa mina älskade marsvin :love: 4PUoY-14 MGJ UGP GP Define Ubblebubble *Bubble* Bubble är min gammelfarbror som snart fyllar...
2
Svar
33
· Visningar
5 547
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Hej! Tar all feedback jag kan få för/emot kastrering av en knappt 3 år gammal hane, spec i samband med allergi; tankar, erfarenheter...
Svar
8
· Visningar
2 737
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama