Dräktighetstråd! Frågor och bilder!

Mumin75

Trådstartare
Här kan vi ställa frågor som har med dräktighet att göra och posta bilder på våra/andras tjockisar!!

Jag börjar; Vad ger ni era ston för foder? Ger ni extra tillskott? Mitt sto är på 160 dygn och jag ger 7kg hö, ca ½kg Lusern, lite Krafft grov sensitive och mineraler. Än så länge funkar hon fint på detta! Undrar även hur mycket/lite ni rider era ston?

Sv: Dräktighetstråd! Frågor och bilder!

Mitt sto är inte dräktig iår. Men fick ett hinstföl i somras :) har inte betäckt om henne och tänkt att hon ska bli ridhäst igen.

När hon var dräktig fick hon fri tillgång på hösilage, i den sista 3månaderna innan föling fick hon 5dl kraftmuskel och mineraler, då det fattades lite i hösilaget då hon hade högre behov. :) Hon reds till januari och fick sitt föl i juli. Hon hade säkert kunnat ridas längre, men jag pluggar (går hippolog på wången) och skulle tillbaka till skolan, så då var det lättast att låta henne vara kvar hemma :) När hon var igång red jag 4-5 dagar i veckan, mestadels uteritter.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en liten islandshäst som verkar omöjlig att få upp i vikt just nu. Enligt analys borde hon behöva 7kg hö och lite extra protein...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 868
Senast: Kalkon87
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 395
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 386
Senast: CFrisk
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 759
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar