Dräktighetstid?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare krisse64
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 845
K

krisse64

Hej! Köpte nu i höst ett shettis sto, som hade blivit betäckt den 22 juni, min fråga är! När beräknas hon föla?

Sv: Dräktighetstid?

Är stoet konstaterat dräktigt med UL, i så fall borde man kunnat se hur länge. Annars OM stoet blev dräktig den 22 juni så är det 11 månader som gäller alltså i maj.

Man räknar 330 dygn efter sista betäckningsdatum.

Har hon haft föl förut tycker jag du ska fråga den som födde upp fölet hur länge hon gick dräktig då. Vissa ston går alltid bara 320 medan andra går 350 dygn.

Ok, tack.. Hon blev endast betäckt det datumet och är konstaterat dräktig enl. tidigare ägare, hon har haft ett föl tidigare men inte hos förra ägaren så hon visste inte hur länge hon gick då.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 131
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
756
Senast: tara
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 267
Senast: cili
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
706
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka