dräktighetstest..

Sv: dräktighetstest..

Jag brukar göra det vid 17 dygn. Skönt om stona kan gå hos hingsten så kort tid som möjligt (shetland fribetäcker ju i regel).

Jag har en snäll veterinär som inte tar betalt för ultraljud. :love:

Har i år kollat mina ston i klump, den som gått längst hade gått 40 dygn och den som gått minst i 14 dygn. Kollar mest för att veta inför foderberäkningar samt om de ska sprutas igång ifall de inte brunstar om. Har hingsten på hemmaplan i år och vill veta om de ska betäckas om eller inte.
Betalar 300kr /u-ljud hemma i stallet.

kollar på 17 o på 90 dygn (för försäkringen) detta gör stationen där hon betäcktdes har ju redan betalat sttions/semin avg..

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 469
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka