Dräktighetsprocent?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Eastwick
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 074

Eastwick

Trådstartare
Finns det någonstans rapporterat hur dräktighetsprocenten varit för de hingstar som godkändes i fjol? Alltså de som skall ha sin första årgång nu i vår. Jag hittar bara antal betäckta ston men inget om hur dräktigheten varit.

Sv: Dräktighetsprocent?

En del hittar du på hingstarnas hemsidor. Flyinge har publicerat siffrorna på sina hingstar nu i veckan på sin hemsida. Du lär nog få vänta minst ett år på ASVHs lista för betäckningssäsongen 2007, den senaste publicerade är från 05/06. http://www.asvh.se/document/fodda_fol06.htm

*suckar* Ja, det var det jag var rädd för, har också sett att ASVH är dåligt uppdaterade vad gäller detta. Jag har kollat på aktuell hingsts hemsida men där står inget om det alls. :smirk:

*suckar* Ja, det var det jag var rädd för, har också sett att ASVH är dåligt uppdaterade vad gäller detta. Jag har kollat på aktuell hingsts hemsida men där står inget om det alls. :smirk:

Från ASVH:hemsida "Tyvärr kan ingen sammanställning över årets (2007) fölresultat göras ännu eftersom så pass många hingstägare inte kommit in med rapporteringen till ASVH."

Hm... undrans vilka det är som släpar, de med dålig dräktighet kanske?? :angel:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 702
Senast: Karro-Lina
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 638
Senast: Mabuse
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 697
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka