Håller alla tummar! Minns att mitt sto fyllde rätt tidigt förra gången och hade stora kristaller i flera veckor, men fölis kom sedan på dygn 228. Hoppas att hennes kropp bara förbereder sig långt innanJag hoppas märren tänker knipa ett tag för hon står med mer än halvfullt juver idag på dygn 296. Dock ingen mjölk. Vi får se om detta går vägen. Blir att stalla in ikväll. Kamera, refraktometer och fölvakt är förberett sen ett par veckor men fan, det är för tidigt...
Man får alltid vara förberedd på det värsta men hoppas på det bästa . Så ledsamt med fölningen som inte gick väl.Nu börjar det komma föl i bekantskapskretsen. Några som kommit väldigt tidigt ( i mitt tycke). Den ena 18 dagar för tidigt och den andra 23 dagar. Båda pigga och friska och verkar inte prematura.
Tyvärr även en fölning som gick åt skogen som gör mig väldigt nervös för det som ska komma.
Kan inte göra mer än att vara förberedd på allt som kan hända och hålla tummarna att det går vägen.
Idag är hon på dag 278, juvret har inte växt mer i alla fall. Blev ju så orolig när hon började svullna lite 3,5 månader innan beräknat.