På vänster sida putar det ut mycket mer än höger sida om man kollar bakifrån.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken dag är hon på? Hon ser absolut dräktig ut på denna bilden.Visa bifogad fil 85284
På vänster sida putar det ut mycket mer än höger sida om man kollar bakifrån.
Typ 230-240 (har kalendern i stallet).Vilken dag är hon på? Hon ser absolut dräktig ut på denna bilden.
De verkar ju rätt speciella, men ang boxarna så är det inte jättekonstigt att man inte vill byta box. Jag skulle tex inte byta box frivilligt även om ngn annan hade behov av just min box under en period, men om stallägaren beordrar får man ju gilla läget.Apropå tjafset i stallet om boxar har stallägaren klargjort att jag får bestämma vilken box jag vill ha och sedan meddelar de hästägaren det. Det handlar om 4 veckor, hennes häst får alltså en box på 9 kvm i 4 veckor isåfall.
Men det är inte hållbart ändå att stå i stallet med sådana människor, idag har de (hästägaren med syster som också har häst i stallet) skärmat av lera i hagen för deras hästar har röta och mugg. Avskärmningen består av hagtråd så ingång/utgång blivit en smal korridor och lagt ut typ 100 kg möglig halm i gångstråket för hästarna ska ha torra fötter.
Jag försökte förklara att lera, vatten plus halm inte funkar, halmen trycks ner o det blir värre. Lång korridor är farligt då de 4 hästarna gärna trängs, o framförallt nu när de kanske vill äta av halmen…
Men jag är alltid gnällkärring o de kallar de mig också.
Mina hästar går inte där, kanske min kompis vill ta ur sina hästar från den hagen och jag funderar på att säga ja, mina hästar och hennes hästar känner varandra och har gått med varandra innan. Dessutom står en av hennes hästar bredvid det dräktiga stoet.
Nej det är kanske inte jättekul, men har man en fölbox och ett sto är dräktigt i stallet så kan jag tycka att man bör förstå att boxar kan bytas en period. Boxarna är kanske 7 meter från varandra.De verkar ju rätt speciella, men ang boxarna så är det inte jättekonstigt att man inte vill byta box. Jag skulle tex inte byta box frivilligt även om ngn annan hade behov av just min box under en period, men om stallägaren beordrar får man ju gilla läget.
Inser när jag läser hur skönt det faktiskt är att vi inte haft inackorderingar på år och dar Vilken hemsk människa jag är men alltså det är väldigt skönt att kunna parkera Majsan i hennes fölbox sen utan tjafs.Nej det är kanske inte jättekul, men har man en fölbox och ett sto är dräktigt i stallet så kan jag tycka att man bör förstå att boxar kan bytas en period. Boxarna är kanske 7 meter från varandra.
Ett annat alternativ är ju att den står kvar men vi bygger upp en högre vägg mellan boxarna så mina hästar byter plats. Men det var ju ägaren också emot.
Ja. O detta är ju litet stall som sagt o jag trivs där förutom nu då. Jag har ju ett rykte om att vara en mycket bra inackordering så jag försöker hålla det ryktet uppe ifall jag måste byta stall nångångInser när jag läser hur skönt det faktiskt är att vi inte haft inackorderingar på år och dar Vilken hemsk människa jag är men alltså det är väldigt skönt att kunna parkera Majsan i hennes fölbox sen utan tjafs.
Fast det är under en väldigt kort period och kan man inte ställa upp med detta när det endast finns en fölbox så är det ganska egoistiskt och snålt. Är man inackorderad får man anpassa sig.De verkar ju rätt speciella, men ang boxarna så är det inte jättekonstigt att man inte vill byta box. Jag skulle tex inte byta box frivilligt även om ngn annan hade behov av just min box under en period, men om stallägaren beordrar får man ju gilla läget.
Skönt att stallägaren har steppat in och bestämt att du får ha fölboxen.Apropå tjafset i stallet om boxar har stallägaren klargjort att jag får bestämma vilken box jag vill ha och sedan meddelar de hästägaren det. Det handlar om 4 veckor, hennes häst får alltså en box på 9 kvm i 4 veckor isåfall.
Men det är inte hållbart ändå att stå i stallet med sådana människor, idag har de (hästägaren med syster som också har häst i stallet) skärmat av lera i hagen för deras hästar har röta och mugg. Avskärmningen består av hagtråd så ingång/utgång blivit en smal korridor och lagt ut typ 100 kg möglig halm i gångstråket för hästarna ska ha torra fötter.
Jag försökte förklara att lera, vatten plus halm inte funkar, halmen trycks ner o det blir värre. Lång korridor är farligt då de 4 hästarna gärna trängs, o framförallt nu när de kanske vill äta av halmen…
Men jag är alltid gnällkärring o de kallar de mig också.
Mina hästar går inte där, kanske min kompis vill ta ur sina hästar från den hagen och jag funderar på att säga ja, mina hästar och hennes hästar känner varandra och har gått med varandra innan. Dessutom står en av hennes hästar bredvid det dräktiga stoet.
Ja man får anpassa sig till det stallägaren bestämmer. Men jag hade inte gjort en sådan anpassning ”frivilligt” om inte stallägaren sagt att det ska ske.Fast det är under en väldigt kort period och kan man inte ställa upp med detta när det endast finns en fölbox så är det ganska egoistiskt och snålt. Är man inackorderad får man anpassa sig.
Det viktiga är väl överenskommelsen med stallägaren. Jag fattar också att din häst behöver den stora boxen, men jag har förståelse för den andra inackorderade också.Nej det är kanske inte jättekul, men har man en fölbox och ett sto är dräktigt i stallet så kan jag tycka att man bör förstå att boxar kan bytas en period. Boxarna är kanske 7 meter från varandra.
Ett annat alternativ är ju att den står kvar men vi bygger upp en högre vägg mellan boxarna så mina hästar byter plats. Men det var ju ägaren också emot.
Åh nej!!Hämtar in mitt sto från hagen idag med 39.8 i feber. Känns inte alls bra. Är så rädd att hon kommer att kasta fölet nu. hon är på dygn 214.