Är det ok att de har framskor? Mitt fullblod har vi tagit av bak sen i somras men fram tror jag vi måste behålla hela tiden…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Majsan har varit oskodd Sedan förra våren när hon fick Maggan. Men väldigt glad då hon har fina hovar som klarar att gå på alla underlag. Det är stenhårda när de ska verkasVi har också precis passerat dygn 200 . Rider inte jättemycket nu men det beror bara på mig som tyvärr fått cancer. Men de pass vi orkar med är Kimbi lika pigg och glad som vanligt, trots att magen är väldigt stor.
Jag funderar på hur man ska göra med skor? Förr gången hon fölade tog jag av ganska sent, och hon blev väldigt ömfotad då det blev torrt och hårt i backen. Skodde på henne ganska snabbt efter fölningen (fölet dog). Nu funderade jag på om man ska ta av redan vid nästa skoning i början av mars, för att hon ska hinna vänja fötterna bättre när det fortfarande är mjukt (beräknad månadsskiftet maj/juni). Har ni någon erfarenhet vad som funkat? Just nu har hon bara skor fram och det går bra förutom där det är stenigt.
Vi har också precis passerat dygn 200 . Rider inte jättemycket nu men det beror bara på mig som tyvärr fått cancer. Men de pass vi orkar med är Kimbi lika pigg och glad som vanligt, trots att magen är väldigt stor.
Jag funderar på hur man ska göra med skor? Förr gången hon fölade tog jag av ganska sent, och hon blev väldigt ömfotad då det blev torrt och hårt i backen. Skodde på henne ganska snabbt efter fölningen (fölet dog). Nu funderade jag på om man ska ta av redan vid nästa skoning i början av mars, för att hon ska hinna vänja fötterna bättre när det fortfarande är mjukt (beräknad månadsskiftet maj/juni). Har ni någon erfarenhet vad som funkat? Just nu har hon bara skor fram och det går bra förutom där det är stenigt.
Jag tar inte av fram på ston som behöver skor. Aldrig haft ngn trampskada.Vi har också precis passerat dygn 200 . Rider inte jättemycket nu men det beror bara på mig som tyvärr fått cancer. Men de pass vi orkar med är Kimbi lika pigg och glad som vanligt, trots att magen är väldigt stor.
Vi har också precis passerat dygn 200 . Rider inte jättemycket nu men det beror bara på mig som tyvärr fått cancer. Men de pass vi orkar med är Kimbi lika pigg och glad som vanligt, trots att magen är väldigt stor.
Jag var så osäker på min förra året, men bestämde mig ändå för att testa att ta av skorna. Hon har haft lite struligt och gått med sulor fram i några år efter en inflammation i strålbensbursan.Jag tar inte av fram på ston som behöver skor. Aldrig haft ngn trampskada.
Då får jag prova att ta av fram vid nästa skoning enligt plan. Jag hoppas att det ska funka. Så nojig men vill försöka skydda fölet om jag kan.Jag skulle nog sko av så snart som möjligt innan hon hinner blir för tung. Hade samma dillemma förra året med mitt sto som är dräktigt nu, som har lätt att bli ömfotad. Blev då varnad att om man vänter för länge kan risken för belastningsfång öka, om de har tunna sulor. Min fick skor under värsta vintermånaderna bara och sedan har det gått bra att ha henne barfota. Men brukar la dom gå ett par veckor "över" normal skoperiod innan jag drar av, så de har lite extra att slita på i början. (trimmar dock givetvis hoven i balans, men lite extra vägg är positivt om möjligt)
Nu har superpannlampan och fölväskan kommit, så snart är det dags att börja packa. Bara 1 1/2 månad kvar innan vakandet börjar!
Ser ut som hon svalt en badboll
Haha, inser att jag i all hast glömde bort februari. Så idag är det 2 månader kvar innan jag börjar vaka, inget annat.
Haha, jag som tänkte "jisses vad länge hon tänker vaka"
Min har börjat skrika o slå mot valacken, är det normalt när de är dräktiga? De går inte tillsammans utan hon ska bara gå förbi honom i stallet när man tar ut de….