Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ger du henne ngt tillskott när hon är dräktig som hon kanske reagerar på?Ja jag känner mig rätt maktlös, att börja tvätta henne flera gånger i veckan är inget alternativ så här års heller då hon är oklippt och går på lösdrift. Har funderat på om det hjälper att klippa henne för att hjälpa henne vid fällning men det känns också väldigt onaturligt för ett avelssto.
Hon får mash, krafft gastro och krafft miner blå plus selentillskott, samma som när hon är odräktig bortsett från selenet. Jag upptäckte att hon kliade sig igår, inte sett det förrän dess denna dräktigheten och sist var det bara sista veckorna hon kliade sig. Jag ska givetvis ta ett snack med min veterinär om det men jag är tveksam till om det finns nåt att ge såvida det är hormonellt utlöst. Jag hade redan bestämt att detta skulle bli sista fölet och detta befäste bara det beslutet.Ger du henne ngt tillskott när hon är dräktig som hon kanske reagerar på?
Tror inte det hjälper att klippa henne men ngt som lindrar klådan bör hon ju få. Vad säger din veterinär?
Ok, låter som om det inte är foderrelaterat iaf, tror inte selentillskottet orsakar det.Hon får mash, krafft gastro och krafft miner blå plus selentillskott, samma som när hon är odräktig bortsett från selenet. Jag upptäckte att hon kliade sig igår, inte sett det förrän dess denna dräktigheten och sist var det bara sista veckorna hon kliade sig. Jag ska givetvis ta ett snack med min veterinär om det men jag är tveksam till om det finns nåt att ge såvida det är hormonellt utlöst. Jag hade redan bestämt att detta skulle bli sista fölet och detta befäste bara det beslutet.
Hakar hon mkt? Har hon hakat innan också ngn gång? Kanske har rullat fast och blivit lite sned? Om din veterinär säger ok så prova ge henne thiamin också kanske?Jag sitter hemma i karantän med covid. Skit kul! Så ringer telefonen 07.30... Min första tanke är att skit nu har Otti kastat!
Hon hade inte kastat, men har problem med vänster bakben, typ patella aktigt.
Min första tanke är att hon är tyngre, ligamenten blir lite lösare på grund av hormoner. Men ja, jag kan ju inte göra mkt hemifrån. Har en nära vän som har koll på henne och jobbar tsm med våran lokala vet, och hon sa att vi avvaktar tills imorgon. Hon rör sig mkt bättre nu när hon varit ute en stund. Hon odinerade korta promenader morgon och kväll så hon får röra på sig lite extra.
Någon som varit med om liknande på hög dräktig sto?
Aldrig hakat. Aldrig varit lös i knän eller så. Hade aldrig avlat på henne då.Hakar hon mkt? Har hon hakat innan också ngn gång? Kanske har rullat fast och blivit lite sned? Om din veterinär säger ok så prova ge henne thiamin också kanske?
Äsch det låter så länge min har bara gått drygt 175. Evighet kvar.230 dagar idag - 105 dagar kvar...
Det känns så! Jag har räknat ner från 175 till 180 och sedan 210 och nu 230. Ett sätt, för mig i alla fall, att "minska" tiden.Äsch det låter så länge min har bara gått drygt 175. Evighet kvar.
Vi har också precis passerat dygn 200 . Rider inte jättemycket nu men det beror bara på mig som tyvärr fått cancer. Men de pass vi orkar med är Kimbi lika pigg och glad som vanligt, trots att magen är väldigt stor.
Jag funderar på hur man ska göra med skor? Förr gången hon fölade tog jag av ganska sent, och hon blev väldigt ömfotad då det blev torrt och hårt i backen. Skodde på henne ganska snabbt efter fölningen (fölet dog). Nu funderade jag på om man ska ta av redan vid nästa skoning i början av mars, för att hon ska hinna vänja fötterna bättre när det fortfarande är mjukt (beräknad månadsskiftet maj/juni). Har ni någon erfarenhet vad som funkat? Just nu har hon bara skor fram och det går bra förutom där det är stenigt.