Jaaa, det är det ju.. Världens finaste, speciellt den förstföddeMen det är fina hingstar med snälla ögon Även om det kanske är på tiden att hon klämmer ut ett sto
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaaa, det är det ju.. Världens finaste, speciellt den förstföddeMen det är fina hingstar med snälla ögon Även om det kanske är på tiden att hon klämmer ut ett sto
Är stoet med hade jag varit mindre orolig men aldrig nånsin löst föl utan sällskap i trp med gardin. Jag har en kompis vars föl hoppade ut och blev påkört - det var inte ens med gardin utan vanlig pluttlucka så gardin känns ännu mer nej.Svarar er båda här.
Stoet är mycket van åkare och åker lugnt och bra.
Det är mest om man behöver åka iväg till veterinär eller om något annat akut händer så jag måste flytta dom.
Så då kommer dom mest troligen åka tillsammans.
Läste i gruppen avel och dräktiga ston på fb.
Och där verkade alla rörande överens om att man inte transporterar föl med gardin.
Men har inte heller hört om något som försökt hoppa ut pga gardinen.
Tror inte fölet får plats framför bommen då ja har sadelkammare och ett sto modell större.
Så får kika om det går att ordna med helbommar, annars får jag helt enkelt se till att ha en back up plan/transport.
Hade tänkt byta transport så småningom, om fölis blir lika stor som mamman så lär jag göra det.
Men hade gärna väntat nått år med det.
Fler får såklart svara med vilka fördelar är det med att få fölen utomhus? Har tänkt att box är standard, men är ju verkligen inte erfaren när det kommer till hästavel.
Hoppas Så länge den är frisk och sund och mamman mår bra är jag nöjd Vädret ska förhoppningsvis ordna till sig till mer vår än regn och storm som vi har här nere just nuFår du trådens första föl tro @eventingmania ? Jag tyckte min skulle bli tidig när hon tog sig på första försöket, men vi har ändå två månader kvar till beräknad nedkomst! Känns lite väl tidigt här uppe men det är ju inget att göra åt.
Hoppas Så länge den är frisk och sund och mamman mår bra är jag nöjd Vädret ska förhoppningsvis ordna till sig till mer vår än regn och storm som vi har här nere just nu
Benelux..Vilket land håller du till i för tiden?
Här i Norge har vi snö, - 15 grader i morse, kan inte minnas att det varit så kallt här i krokarna på typ 20 år.... Men soligt och skönt, så jag och hästarna är nöjda.
Drygt 3 månader kvar till bf för oss. Slänger med en usel bild på tjockisarna.
Visa bifogad fil 64225
Ole dole doffBenelux..
Jag kan ju bara relatera till mig själv men det brukar trycka på lite här och var i slutet av dräktigheten. Kan ju vara att den lagt sig lite dumt och att det känns av, det gör rätt ont i slutet när ungen knör runt, varför skulle det inte vara samma med häst?Hon är helt oberörd annars. Kissade precis massor . Men hon känner kanske sig kissig hela tiden ?
Ja de måste va så. Hon höll på sådär i en timme sen kissa hon och så slutade hon med att ha svansen lyft . Fölet ligger kanske och trycker precis på urinblåsan så hon tror hon är kissig eller ngtJag kan ju bara relatera till mig själv men det brukar trycka på lite här och var i slutet av dräktigheten. Kan ju vara att den lagt sig lite dumt och att det känns av, det gör rätt ont i slutet när ungen knör runt, varför skulle det inte vara samma med häst?
Hon tackar och bockarBörjade bläddra lite i den här tråden och kände bara att jag måste säga, @MayGrace vad din häst är vacker