Dräktiga ston 2014 del 2

Jag får lämna tråden . Var och kollade Pippi idag. Inget föl i magen bara en stor livmoder . Kastat :'( har inte sett någon flytning eller något tecken på att hon kastat. Hon tror själv hon är dräktig än. Hon fick en hormon spruta idag och förhoppningsvis får jag henne dräktig i år. Lycka till ni som inte fått föl än.

Kan inte fatta det själv :/ inga tecken alls på att det skulle va något , kollat varje halvtimme på natten , flera gånger ute på dagen . Inte ens en blod droppe har jag sett i vulva på henne . Ingen slapp vulva ... Mjölk har hon men det har inte droppat mycket . Lite på morgonen när hon gått ut i hagen . Hon har velat gå in varje kväll och kommit springande . Ingen tendens till att vilja stanna i hagen ( sörja fölet ) detta är ett sto som är väldigt mammig med sina föl. Tittar fortfarande sig mot magen och killar svansen . Hon har inte varit febrig eller loj. Fattar inte hur jag kunnat missa det. Letat i hagen , hittar inget .

Kan inte fatta det själv :/ inga tecken alls på att det skulle va något , kollat varje halvtimme på natten , flera gånger ute på dagen . Inte ens en blod droppe har jag sett i vulva på henne . Ingen slapp vulva ... Mjölk har hon men det har inte droppat mycket . Lite på morgonen när hon gått ut i hagen . Hon har velat gå in varje kväll och kommit springande . Ingen tendens till att vilja stanna i hagen ( sörja fölet ) detta är ett sto som är väldigt mammig med sina föl. Tittar fortfarande sig mot magen och killar svansen . Hon har inte varit febrig eller loj. Fattar inte hur jag kunnat missa det. Letat i hagen , hittar inget .
Hon kanske kastade för länge sedan men hormonerna har ställt in henne på fölning i allafall

@Cashmere åh vad trist! Ni blir jag genast orolig kanske borde kolla min mes även ml det vore ett under om hon inte var dräktig. Jag försöker hålla modet uppe men börjar bli trött och det känns som en evighetsväntan. Tycker det är orättvist med alla som fått vänta mindre än mig ;) min verkar baka på, dygn 347 idag och hon ser inte ut att vilja föla än. Hon är precis som vanligt. Så det skall väl bara vara det att hon är tom! Suck. Nu blev jag orolig även om hon rimligen inte borde kunna vara det.

Pippi såg inte ut att ha kastat. Stor om magen och jag har sett fosterrörelser . Såg också när fölet vände sig . Kan inte fatta att hon är tom. Tycker fortfarande att det rör sig men det är nog bara tarmarna .

Har tråkiga nyheter jag med. Samma sak har hänt med mitt sto, hon är tom:(
Vi hoppades in i det sista och detta skulle bli hennes sista föl. Nu får hon gå som tanthäst till mamma istället.
Lycka till, ni som är kvar.

Pippi såg inte ut att ha kastat. Stor om magen och jag har sett fosterrörelser . Såg också när fölet vände sig . Kan inte fatta att hon är tom. Tycker fortfarande att det rör sig men det är nog bara tarmarna .

Detta med fosterrörelser - jag har sett några filmer med fosterrörelser och tänkt - oj jäklars vad tydligt det syns att det är en fölunge därinne - och sen en kväll stod jag bredvid mn häst och såg exakt samma rörelser i flankpartiet, problemet är bara att min häst är en valack. Så jag är lite tveksam till fosterrörelser i allafall före månad 9-10-11

Nä men när ena mag sidan är platt och andra står ut och det sparkar hårt åt den platta sidan och stoet är irriterad på magen . Detta var för en månad sen . Så efter det måste hon kastat. :(

Nä men när ena mag sidan är platt och andra står ut och det sparkar hårt åt den platta sidan och stoet är irriterad på magen . Detta var för en månad sen . Så efter det måste hon kastat. :(

Usch så sorgligt oavsett.
Undrar vart fölet har tagit vägen, det måste ju vara något djur som har tagit den eftersom ni inte hittar den.
Jag är i allafall jätteledsen för din och stoets skull

Någon mer än jag kvar nu? Cirkua du skulle väl få sent eller minns jag fel? Jag var ju inte beräknad sist men hästen vill ju hålla mig på sträckbänken så länge som möjligt tydligen. 348 dygn idag. ;)

Jag kan inte låta bli att nojja lite. Jag tycker Märta är stor som ett hus. Hon hade ju 2 ägg på gång, sedan visade ultraljudet ett foster (det andra kunde ju ha gömt sig).
Jag försöker intala mig själv att det är för att det är hennes andra föl och att hon är den modellen ;)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 535
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama