Dräktiga ston 2014 del 2

Skönt att du stog på dig . Själv skulle jag ringt upp veterinären som inte tyckte det behövdes någon foalchecl och talat om vad den sen visade ...
Så denne kanske tar lärdom av sitt dåliga råd som kunnat slutat riktigt illa ..

Jag har faktiskt just den veterinären på facebook och eftersom jag har skrivit om händelsen där tror jag att hen har läst det och förhoppningsvis fått en ny erfarenhet!

Jag har faktiskt just den veterinären på facebook och eftersom jag har skrivit om händelsen där tror jag att hen har läst det och förhoppningsvis fått en ny erfarenhet!
Vad bra , då vet hen säkert redan att dennes råd inte var bra och alla har de inte riktigt kunskapen om hur känsliga fölen är .

Jag väntar fortfarande på att lilla fölis ska komma ut. Stoet är helt klar för fölning iallafall i mina ögon. Det ända är väl att det inte är några vaxproppar. Hon är på dygn 338.

Jag väntar och väntar.... Är idag på 370 dygnO_o:banghead::arghh:
Flisan_370_dygn.jpg

24686_1402257771.jpg

13736_1402257774.jpg

Dygn 328 här, ingenting händer mer än att jag är trött ;) åsnan har lite förvärkar men är annars helt som vanligt! Vill ha föl nu, men skall ju uppenberligen inte klaga. 370 dygn?! Går min så länge så dör jag.

Dygn 328 här, ingenting händer mer än att jag är trött ;) åsnan har lite förvärkar men är annars helt som vanligt! Vill ha föl nu, men skall ju uppenberligen inte klaga. 370 dygn?! Går min så länge så dör jag.

Dygn 365, om jag inte har räknat fel...

Nu har jag lite huvudbry här, slemproppen har gått, hela svansen full med slem, och rejäl stelnad klump på vulvan... Juvret är inte klart, likaså mjölken är inte heller klar. Kommer den ändå tror ni? Eller hur tidigt brukar slemproppen gå?

Juvret är rejält, men inte "fullt". Slemhinnan ser lite irriterad ut på sina ställen. Vakar gör jag, men funderingen är om jag ska vaka var 15:e minut istället för var 45:e som jag gjort senaste tiden (inga tecken på att föl varit på väg...)

Jag tycker inte det ser ut som att fölet har vänt sig heller, så jag tror ju inte att den kommer närmsta veckan, men...

Då blir det var 15:e minut! Nu hade hon dock vita klumpar i mjölken, juvret är mjukt och fint dock, så jag tror inte på juverinflammation. Mjölken på ena spenen är lättmjölk, så nåt händer ju iaf. Kanske föl ikväll eller imorgon! Om hon inte lurar oss igen, förstås...

dygn 339. Stora spenar på fullt juver, svullen därbak. Inte legat ner på 2 dygn. Nu ikväll har hon stått och flemat med överläppen. Kan det bli föl snart tro. Fortfarande inga vaxproppar men det är ju inte säkert att hon får några

Den där lättmjölken är tillbaks till bara gulvit vätska. Vad trött jag är på häst :devil:

Lite orolig och trampar runt ibland, äter inte riktigt som hon ska, har legat ner 2 ggr, dock korta stunder. Så nåt händer ju iaf, men jag tror inte på föl i natt eller imorgon längre. Men jag vakar ändå, hon är ju en lurmaja! Rätt vad det är så fölar hon väl utan minsta förvarning :grin:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 535
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama