Dräktiga ston 2014 del 2

Vad ni gnäller:p

Jag firade 300 dagar igår med vacc.
Har nu lärt mig att de stora tecknen i pannan är konstanta medan huvudet växer så i slutändan blir de nog inte så stora i förhållande.
Jag vill helst inte ha ngt vitt på benen alls, men troligen blir det ngt.

300 dagar, då börjar det ju närma sig :)

Jag hade gärna fått ett helsvart föl utan tecken, men svårt att undvika tecken helt om man betäcker med en hingst med bläs och fyra vita haha.
Nu har ju Silvio ingen stor stjärna.

Mitt sto är på dygn 342. Vet inte vad hon väntar på för hon är så klar för fölning. Vill ha liten fölis nu, stoet ska ju betäckas igen.

Kikar in med en dagsfärsk (nåja, från igår men ändå :p) på trollet som nu har 136 dagar kvar till förväntad fölning

10390431_10152249648883789_3234507918457545129_n.jpg

Någon som vet om vi behöver oroa oss? Vårt sto ska ha sitt sjätte föl vilken dag som helst men juvret är mjukt och varnar inte alls för fölis.. Med tidigare föl har hon varit smällfull långt innan fölning men sedan vårt andra sto fick föl för ca 3 veckor sen har hon varit tom. Är detta normalt? Blir tokig på henne som hon håller på :confused:

Min är också så :/ brukar föla tidigt runt 320-325 är nu på 329 från sista brunst dag och har inte släppt bäckenband juvert är fullt på morgonen men mjukt och halv fullt på kvällen . Har varit orolig i en vecka . Idag slet hon sig bara för att springa in i boxen :s

Det var ju mkt strul med brunster o så förra året iomed den konstiga våren, kanske kan det visa sig i dräktigheten med?? Som stoet här, som är på 369 dygn... Hon lär gå över ännu mer, sov riktigt gott för en stund sen så jag tror inte på något föl idag heller, men vakar ändå givetvis.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 535
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama