Dräktiga ston 2014 del 2

Beslöt mig för att kolla mjölken då juvret växt enormt senaste dygnet, dygn 326, men den var alldeles genomskinlig så det blir nog inget föl i natt ivf....:(

Här händer det grejer. Hon har gått över tiden med 5 dagar. Och bäckenbenet är släppta sen en vecka tillbaka och hennes juver är nästan helt fyllt. Och sen kl 16.00 idag har hon haft förvärkar så jag kommer att vara vaken hela natten för att hålla koll på henne Jag hoppas på ett föl inatt :)

Försökte få bild på min fröken som är på 313 dygn nu, men hon hade inte tid att ställa upp sig. Ser ut så här nu iallafall:

14235774790_6e14d228af.jpg

14421228284_048dfafca3.jpg

Nästan bara två veckor kvar nu (om jag har tur) :)

Nej nu får ni fasen ge mig en földans!!! Dygn 370 och fortfarande inget föl! Juvret är stenhårt, hästen är klar på alla sätt och vis, läckte mjölk igår kväll, och har haft vaxproppar nu på morgonen, men har inte läckt mer nu...

Gud vad avundsjuk jag är på alla er r det händer något. Dygn 334 idag och det händer verkligen ingenting. Juvret är knappt synbart, inga släppta bäckenband (bara pyttelite), det enda är att hon haft förvärkar länge, hade häromdagen en lite vit/gul prick på varje spene. Är lite orolig. Kan det inte få hända något? Jag hade ju hoppas på att betäcka om men får stå över det om hon blir så himla sen (vill inte ha föl för sent). Suck!

men jag har absolut ingen aning hur jag ska få ut bild på fölet

Bilder måste först laddas upp i ett webbalbum som t ex photobucket. Därefter trycker man på ikonen till höger om smileyserna och klistrar in länken till bilden.

Ser fram mot att få se bild på ditt föl i föltråden:)

Nej nu får ni fasen ge mig en földans!!! Dygn 370 och fortfarande inget föl! Juvret är stenhårt, hästen är klar på alla sätt och vis, läckte mjölk igår kväll, och har haft vaxproppar nu på morgonen, men har inte läckt mer nu...
Har du betäckt med egen hingst i hage?

@Miaa Jo det är det. Men stoet är inte mitt, och ingen av dem var hemma när betäckningen skedde. Han var ju utleasad förra året :D
Stoet i fråga är ju min mors.
Nu sprutar det mjölk ur juvret med jämna mellanrum, så vi borde ha föl här inom kort :love:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 535
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama