Dräktiga ston 2014 del 2

Ni kanske kommer ihåg att min häst står o nickar med huvudet på kvällen.
började med det redan i höstas, men nu är det mkt värre.
var ute med henne igår o hon betedde sig som en sdn där häst som får flugmani.
Slog t o m med frambenet.
Åt gräs 15 min. utan reaktion, men så fort vi skulle gå så.....
Ska ringa min vet, men önskar höra av er vad ni tror. Är på ca. 260 dagar
Headshakingsyndrom heter det visst o vet. menade att hon inte ska utredas o att det är en allergisk reaktion som kan behandlas med cortison, men inte NU.

Pollen
Ni kanske kommer ihåg att min häst står o nickar med huvudet på kvällen.
började med det redan i höstas, men nu är det mkt värre.
var ute med henne igår o hon betedde sig som en sdn där häst som får flugmani.
Slog t o m med frambenet.
Åt gräs 15 min. utan reaktion, men så fort vi skulle gå så.....
Ska ringa min vet, men önskar höra av er vad ni tror. Är på ca. 260 dagar[/QUOTE
Pollenallergi e inte ovanligt och i år är det ju extremt mycket .

10325771_10152349609530479_227461808615664973_n.jpg

Alldeles nykläckt <3

Grattis till fölet! :)
Här har det inte kommit ngt än , dygn 341 idag.
Kanske blir en 1 maj bebis, men vem vet hoppas hoppas ;) :bump::banana:
Axel va trist och vilken otur, hoppas det blir bra

Ngn här inne som hört om B-vitaminer håller mygg och knott på avstånd ?
Jag läste det på ngn natursida, så nu har jag köpt till mina hästar så tar jag en slurk själv också :p
Skulle vara dubbel dos tydligen värt att prova, de kissar jue ut överflödet iaf .

Hur går det, har du fått ordning på bilen så du kan åka och fota underverket sen när den är ute :D vi är ju nyfikna härinne ;)

Min särbo köpte en "ny" bil i lördags - en Honda CR-V -06. Hans gamla bil var på verkstad och fick ny kylare och funkar nu. Det är en Honda CR-V -99. Den gamla Hondan får jag :bow::bow:

Min gamla Volvo 945:a kommer säljas i befintligt skick och jag har spekulanter på den :)

Så jag har tillgång till två fungerande bilar nu - och är långledig nu fram till måndag. Hög tid för fölis att pluppa ut :D

/Lizzie

Igår mitt på soliga dagen födde Blondie ett jättefint litet stoföl! Okomplicerad förlossning, dock en relativt svag fölis och eftersom mjölken droppat rätt bra på stoet fick veterinären komma ut med lite plasma på kvällen.

Född på dygn 327.
fc3b6l1.jpg

fc3b6l3.jpg

e. Click and Cash

Stort Grattis - hoppas fölis snabbt blir en stark krabat!

/Lizzzie

Känns lite som nedräkningen börjat. Mitt sto har nu gått 300 dygn så det närmar sig sakta. Väntar så på lilla fölis. Men jag får nöja mig med att se alla fina fölbilder som läggs in här på buke så länge

Födda föl flyttar över till tråden för fjortisarna:)

och så verkar det behövas en påminnelse om att inte länka till privata hemsidor

Headshakingsyndrom heter det visst o vet. menade att hon inte ska utredas o att det är en allergisk reaktion som kan behandlas med cortison, men inte NU.
Veterinären har inte gjort några undersökningar innan hen konstaterade att det är en allergisk reaktion? Tänker att man kanske inte precis utreder ett dräktigt sto, men att säga med säkerhet (nu är 'headshaking' bara ett symtom så så långt får det ju att säga, jag tänker på att det ska vara en allergi) vad det är och hur man vill behandla det utan tester låter för mig märkligt.
Finns en hel uppsjö mer anledningar till så kallad headshaking... Min headshaker som har nervsmärta som anledning är fortfarande säsongsbetonad emot sommarhalvåret tex.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama