Dräktiga ston 2013/2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Slänger in en dagsfärsk tuttbild också :D
null_zps63c61ed3.jpg
[/IMG]
Tuttar på 300 dygn

Jepp, så är det när man bor på lösdrift ;)

Men den där pälssättningen har hon alltid haft, när hon var tävlingshäst så fick jag helraka henne minst 3 gånger per höst för all denna päls!

Men hon har börjat fälla nu så ser det som ett gott tecken :)

kl

Kan knappt fatta att det en dryg månad till BF. Nu tror jag att min kommer att gå över tiden och gå in i april.

Försökte få en fin bild från högsta punkten i hagen. Härifrån har hästarna en vidunderlig utsikt över Kattegatt och Vendelsö. Var dock svårt att muta hästarna till att stå still i en snygg pose samtidigt som havsutsikten kom med...:meh:

Så blev skogsbakgrund i stället

IMAG03521_zps241a86b3.jpg

Jag ska ha kamera och stickor som mäter något i mjölken.
Sedan kollar jag såklart juver, bäckenband, vaxproppar osv
Men vill gärna ha ett larm av något slag!!
Kom med förslag :)
Jag hittade en babymonitor med nightvision o en skapligt stor skärm som man kan ställa som en fotoram.
Då kan jag ligga i sängen o ha koll:)

Jag hade tidigare en kamera med sladd o det är bekvämt att bara trycka på ON knappen.

rebecka. trodde att det var en nordis med tanke på lurvet:o

Fina tuttar:p

Håller med dig om tuttarna ;)

Kanske en sådan tråd man ska ha på föräldraforumet istället för magtråden? :D

Babymonitor, så bra :)

Maken testade kameran idag och den fungerar, även i mörker så kanonbra. Nu ska vi bara installera den i stallet också.

Knapplån
Så här ser mitt fullblodssto ut i dag med tre månader kvar. Tycker att hon är väldigt rund!
20140215_155833_52ffd570e087c324a59fc66d.jpg

HJÄLP!!

Nu har mitt sto fått ett ödem under bakre delen av buken på ENA sidan.

Ska hon till att kasta nu eller vad???:eek:

Klarar ej av att överföra bilder från telefonen.

ska leta fram stetoskopet-

Senast ändrad:

ödem får mitt avelssto i varje dräktighet hittills, när magen blir tung. Bara på ena sidan hos henne också.

Har mitt också haft. Det är inget farligt alls och rätt vanligt.

Tack Gulle er för svar.:)

tycker då att det är väl tidigt 185 dar.

försökte hitta ngt på övriga IT, men fann inget annat än att det är ett symptom på kastning

Jag har också börjat tempa 37.5-37.7 dessa dagarna än så länge, dock har hon blivit mörkare i slemhinnan bak och man får inte röra spenarna...?
Hon är jättesnäll annars men sparkar och har sig när jag känner på "tuttarna", eftersom det är dags om 3-4 veckor så känns det som att jag borde vänja henne vid beröring?!

Så var mitt ena förstagångssto förra året också! Det var med livet som insatts om man ens skulle försöka TITTA på tuttarna :rage:

Men när fölis kom så var det som det naturligaste i världen att han skulle dia så det var inte ett pip från hennes sida.
Har hört fler ston som varit sånna så jag hade inte lagt så stor vikt vid det :)

2 av våra ston är så. Du får knappt titta!! Men de är fromma som lamm när fölen kommit och då kan du tom mjölka ur... Så tror inte att du behöver oroa dig för att du inte får röra.. Jag respekterar våra stons önskemål så de är nöjda...

Miranda har med fått ödem, fast på båda :)

kl
Nya bilder på damerna...

Miranda på dag 227

2czscrb.jpg

Mandora på dag 278

3486bea.jpg

Mirandas mage och bringa ser ut som ett uppochnervänt hjärta nästan!

Det råder verkligen inte någon tvekan om att dessa två är dräktiga

Så mysiga magaralla börjar få.. =)
Vårat sto som ska ha den 27 mars börjde fylla juvret lite lite lite i går.
Hon fölade exakt på dan med första fölet (sto) å 2 dar sent med andra (hingst) så blir spännande å se vad de blir.. hoppaspå ett mars föl så man slipper vänta så länge =) dom andra 2 töserna e de ingen störreskillnadpå förutom attmagarna växer.. Min lilla svarta som alltid vatt så smal å inte ens gått upp ett gram av nysådd vall på bete ser helt plätsligt ut som en flodhäst =) hahaha dräktigheten har lagt sej på helakroppen minsann =)

Vilken mage Miranda har.... Meduza har BF 12 mars och har inte ens hälften men sen är det första för henne så kan kanske bero på det? Jag tycker att det är skönt att hon blivit så stor då jag fick rådet av vet att betäcka för att hennes senskada nog inte skulle bli bra igen men nu när hon stått nästan 1,5 år så börjar benet se bättre ut så vi får väl se hur det blir sen när hon skall börja ridas igen.... :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2