Sv: Dräktiga ston 2013/2014
Usch vad jobbiga beslut...
Usch vad jobbiga beslut...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Får väl slänga mig in här också då! Mitt sto är idag i dygn 124, dräktig med Click and Cash. Skulle idag boka in vet. besök för att vaccinera mot abort virus (som jag dessutom velat fram och tillbaka om jag ska vaccinera eller ej innan) men fick då veta att all vaccin var slut på kliniken och att det inte produceras mer i Sverige?! I bästa fall kunde de ha någon spruta kvar någonstans på kliniken, men annars så skulle man själv försöka få tag på vaccinet utomlands eller om inte avstå från att vaccinera alls. Någon som hört något liknande eller om det ens finns att få tag på någonstans? :S
Men om jag stod här hemma på gården med bara mitt sto och en sällskapshäst, som aldrig åker iväg någonstans, så vet jag inte om jag skulle vaccinera. Jo, kanske, eftersom man åker till klinik. Man får väl helt enkelt göra en övervägande hur läget ser ut just i sitt stall.
Sedan varför det är slut, vet jag inte helt hundra.
Vet bara att min vetrinär muttrade över att de var så dumma som gjorde så här denna delen av säsongen. Vad det nu kan betyda?
haha jag kanske kan säga det till Räkan så hon inte skäms Hon har ju i och för sig blivit glupsk och hungrig vilket hon inte varit förut så lite har nog dräktigheten påverkat..
Båda är iofs däggdjur. Man kanske inte ska se alltför stora skillnader heller...