Dräktiga inför 2009?

Luchador

Trådstartare
Vad har ni betäckt med i år? Eller vad ska ni betäcka med?

Mitt Bellini sto är nu iväg och betäcks med Cairo e.Cortez.
Och Roderick stoet åker till Uskudar om en vecka.

Vad tror ni om detta? O vad har ni själv valt? Vad är syftet med era fölisar? :grin:

Sv: Dräktiga inför 2009?

Mitt ena xx-sto ska betäckas med Laptop.

Avkomman är tänkt till FT, hoppas på att den får det bästa av båda föräldrar och kanske kan bli nästa OS-stjärna i fälttävlan :angel:

/QuickStar som lever i drömmarnas värld just nu :D

Varför har du valt Cairo? Vore intressant att veta eftersom han ej längre är "godkänd"

Avkomman är tänkt till FT, hoppas på att den får det bästa av båda föräldrar och kanske kan bli nästa OS-stjärna i fälttävlan :angel:

Varför har du valt Cairo? Vore intressant att veta eftersom han ej längre är "godkänd"

Jag valde Cairo för att jag känner ägaren. Hingsten är otroligt billig och har super kvalitér. Riktigt riktigt fin. Tror det kan bli hur bra som helst. Han är på gång att få tillbaka sin AB-prem. Han togs ju ur avel pga export till australien. Så får hoppas att han återkommer. :love:

Har betäckt mitt arabsto med en PRE hingst som heter Curioso LVIII.

Fick reda på idag att hon är dräktig med honom :banana:
Så nu hålls tummarna att hon ska fortsätta att vara dräktig hela vägen ut....

Jag valde Cairo för att jag känner ägaren. Hingsten är otroligt billig och har super kvalitér. Riktigt riktigt fin. Tror det kan bli hur bra som helst. Han är på gång att få tillbaka sin AB-prem. Han togs ju ur avel pga export till australien. Så får hoppas att han återkommer. :love:

Hoppas att du är medveten om att även om han kommer tillbaka så kommer de föl som tillverkas i år aldrig att få gröna papper.

Jag har en ettåring efter Laptop. Ue Bold Irish xx.

Jag kan bara säga att du gör ett riktigt bra val!!!

Vi är inte missnöjda med vår blivande fälttävlansstjärna som naturligtvis också ska gå OS.:D Han är vacker, hoppar bra, (det vi sett i hagen), och har riktigt bra gångarter.:d

Och jag får kanske delta i denna tråd om jag har otur. Den ovan nämnde kan ha haft amorösa eskapader med vårt gammelsto... Ska göra ul om två veckor för säkerhets skull. Även om jag inte tror att ett 18-årigt maidensto skulle bli dräktigt så lätt om han nu fått till det.

Vi är inte missnöjda med vår blivande fälttävlansstjärna som naturligtvis också ska gå OS.:D Han är vacker, hoppar bra, (det vi sett i hagen), och har riktigt bra gångarter.:d

Och jag får kanske delta i denna tråd om jag har otur. Den ovan nämnde kan ha haft amorösa eskapader med vårt gammelsto... Ska göra ul om två veckor för säkerhets skull. Även om jag inte tror att ett 18-årigt maidensto skulle bli dräktigt så lätt om han nu fått till det.

spännande... kan ju va tur i oturen där.

Kul! Är stoet rent xx också?

Kul kille, det ska börjas i tid ;)

Vad kul att du valt Cairo! Vi fick för 5 dagar sedan ett underbart vackert stoföl e. Cairo. Mycket snygg och extremt långbent. Tyvärr är min kamera på "semester" men bilder kommer så småningom.

Cairo står inte i Kalmar i år utan han står i Skåne. Hoppas att de som får föl e. Cairo i år visar sina avkommor så han får sina 15 bedömda avkommor vilket han saknade. Det var därför han sänktes, inte p.g.a av dålig förärvning.

stoet i Tyskland efter Contender-Diskus betäcks med Escudo, tanken med det fölet är att den ska bli superfin, hoppa superbra och säljas superdyrt.. :angel::rofl:

mitt andra sto efter Cortus-Ceylon betäcks antagligen med Ludwigs Champion, tanken med det fölet är att den ska kunna gå Msv hoppning, ha en bra exteriör, ett bra temperament och vara fin att se på. :D

Vad kul att du valt Cairo! Vi fick för 5 dagar sedan ett underbart vackert stoföl e. Cairo. Mycket snygg och extremt långbent. Tyvärr är min kamera på "semester" men bilder kommer så småningom.

Cairo står inte i Kalmar i år utan han står i Skåne. Hoppas att de som får föl e. Cairo i år visar sina avkommor så han får sina 15 bedömda avkommor vilket han saknade. Det var därför han sänktes, inte p.g.a av dålig förärvning.

jag kommer visa min nästa år. han förtjänar att få tillbaka sin premiering. Han är otroligt fin. och har flera trevliga avkommor ju så... Fram med bilderna, hehe, vill ju se vidundert!:love:

stoet i Tyskland efter Contender-Diskus betäcks med Escudo, tanken med det fölet är att den ska bli superfin, hoppa superbra och säljas superdyrt.. :angel::rofl:

mitt andra sto efter Cortus-Ceylon betäcks antagligen med Ludwigs Champion, tanken med det fölet är att den ska kunna gå Msv hoppning, ha en bra exteriör, ett bra temperament och vara fin att se på. :D

Det låter som en bra plan. Contender - Escudo kan nog bli riktigt fin ja,

Mitt 5-åriga sto e: Flyinge Artist - Levantos ll håller på och betäcks med hingsten Tonesch 1042 e: Lux Z - Libero H.
Kan bli spännande :) För hoppningsvis blir det en fölunge som lämpar sig väl för hoppsporten.

Jag har bestämt mig för att betäcka mitt sto
e Feliciano-Hubertus med Herzensdieb.

Har tidigare betäckt med rena hopphingstar men
känner att jag vill prova nåt nytt.
Spännande är det iallafall

KL.
Våra tre är betäckta och fölar i början av mars om allt går vägen.

Har jag missat någonting?
Räcker det numera att visa sina föl, för att hingsten ska kunna tillgodoräkna sig "poängen" dom får?

Tidiagre har det ju alltid gällt enbart på äldre avkommor?

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 386
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 324
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka