G

gwennie

hur många dagar är en tik dräktig? när brukar man själv kunna se att dom e dräktiga?

Sv: dräktig?

58-63 dygn går de med valpar.
Brukar kunna se när det är ca 3 veckor kvar, innan dess brukar man ha märkt på tiken att hon får flytningr från 4 veckor ungefär.

ok min tik e beräknad ca 23juni ,och det enda jag har märkt e att hon är lite bredare över ryggen än vanligt

Vill du veta kan du ju köra iväg henne till ulta ljud. Kostar ca. 600 kr men man får ju då reda på hurmånga bäbisar det är (om det är några). och det är rätt bra om det skulle dröja mellan nedkomsterna. så man vet om man behöver åka och snitta

Dräktigheten är 63 +- 3 dygn, beräknat från parningsdatum.

Tecken man kan se själv är att spenarna blir mörkare och större från ca 3 veckors dräktighet och dräktighetsflytningen brukar komma i samma veva eller någon vecka senare.

Är det vanligt att de går över 63 dygn? De flesta valpningar som jag varit med på har skett på dygn 59 och 60. Har aldrig hört talas om någon som gått över 63 dygn...

har oxå sett att tuttarna börjar bli lite häniga.hon blev parad 2g på detta löpet

Det är inte ovanligt att tikar går över tiden. Speciellt inte om de har få valpar.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar. Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april Tvättar ni dom med schampo varje...
Svar
19
· Visningar
1 232
Senast: Ketrawzc
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 469
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar