Dräktig med brunstbeteende?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare trojalotta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 049
T

trojalotta

Var i hagen i dag där 4 ston står. 2 st är förmodligen(!) dräktiga, ska föla i april. Ett av de icke dräktiga stod och "vänslades" med en ponnyvalack över staketet och hon visade tydlig brunst med hög svans och pink. Ett av de havande stod lite snett bakom och lyfte tydligt på svansen hon med. Kan ett dräktigt sto visa tecken på brunst?

Sv: Dräktig med brunstbeteende?

Våran dam höll på att göra nåt "skvätt-liknande" i höstas och skrek på valacken om man luktade, men samtidigt kunde hon köra upp ändan i näsan med.. så vi åkte o kollade henne för sökerhets skull och där var föl...

Så jag behöver inte oroa mig då...?

Alla individer är ju olika, men är du osäker kan du ju kolla henne?
Hur långt har hon gått?

Dom ska ha i April, så du bör känna sparkar och dom bör ju ha magar ;)

Liknande trådar

Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 227
Senast: Moa092
·
Hästvård Hej, jag har ett sexårigt sto och har haft henne från att hon var tre. Från att vintern efter att hon fyllt fyra har hon betett sig lite...
Svar
7
· Visningar
1 738
Senast: Freazer
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 330
Senast: ginnies
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt sto i år med min kompis hingst, för eget ändamål. Och jag tänkte börja nu i maj så jag har några månaders...
Svar
6
· Visningar
1 613
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka