Dräktig katt?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Gryla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 975
G

Gryla

Hur länge är en katt dräktig? Kan dom bli dräktiga i december? Jag tog hem en hittekatt i december som bott på min allergiska kompis altan hela sommaren. Sen hon kom till mig har hon bara ätit och sovit och gått upp ganska mycket i vikt. (hon var undernärd i somras) Nu känns det som man kan känna livmodern som ett y, det kan jag inte på min andra katt. Eftersom båda varit inne hela vintern och inte velat gå ut har dom inte fått p-piller. Min gamla katt har börjat löpjama, men inte den nya. Jag har försökt rota bland pälsen för att se om hon har ett ärr men kan inte se nåt. Finns det nån kattexpert här som har nån ledtråd?

Sv: Dräktig katt?

Dom är dräktiga i drygt 65 dygn och visst kan dom bli dräktiga i december. Alla katter löper olika.

Kolla på tuttarna, är dom stora och mörkrosa?

Sv: Dräktig katt?

Nej dom är stora och ljusrosa. Och hon har ingen päls runt dom. Är hon skendräktig?

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
449
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: Otherside
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för... 2 3
Svar
59
· Visningar
7 918
Senast: AnneB
·
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 349
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXI
  • Nattåget Stockholm-Kiruna...
  • 1 april 2025

Hund, Katt, Andra Djur