Dräktig katt som gått över i tiden

Sv: Dräktig katt som gått över i tiden

Vad skönt! En hård tid framför dig med stödmatning så ofta, hoppas honan kommer igång snart. Lycka till!
 
Sv: Dräktig katt som gått över i tiden

Hoppas mamman tar sig ann de små, ibland får man jobba lite extra som förstföderska och kejsarsnittad för att hon ska börja ta hand om sina små. Se till att va försiktig då du stödmatar dem och väg dem morgon och kväll.
 
Sv: Dräktig katt som gått över i tiden

Vi trodde igårkväll att den ena inte skulle klara av natten om honan inte tog sig an dom för den var riktigt svag och nerkyld. Men vi lyckades hålla den vid liv och värma upp den någorlunda och tillslut kom honan fram och la sig i lådan och började tvätta den svaga och fick igång blodcirkulationen ordentligt :) så nu är båda dom små liven pigga och livliga :)
Honan fick nyligen igång mjölken nu oxå så dom har fått i sig lite utav de, men fortsätter stödmata för det är inte mycket mjölk det finns, men de är iallafall något :)
Är så stolt över min lilla tös att hon har klarat av detta! :)
 
Sv: Dräktig katt som gått över i tiden

Tänk bara på att det är tillgång och efterfrågan som gäller mjölken. Om du stödmatar så får katten mindre mjölk. Ungarna måste dia mycket för att mjölkproduktionen ska öka tillräckligt så att hon inte sinar. Självklart ska du stödmata om du märker att det verkligen behövs men försök i första hand att ungarna diar. Väg ungarna morgon och kväll så att du genast märker om någon inte går upp i vikt för då måste den givetvis stödmatas.

Skönt att allt har gått bra hitills :)
 
Sv: Dräktig katt som gått över i tiden

Båda? Dog två?
Stort lycka till, hoppas mamman kommer igång med mjölken.
 
Sv: Dräktig katt som gått över i tiden

Jag har en fråga nu angående kejsarsnittet, precis ovanför snittet uppkom ett litet blåmärke igår eftermiddag och idag närbjag vaknade så va det jättemycket större! Är det något farligt?
 
Sv: Dräktig katt som gått över i tiden

Sen ska jag bara berätta också att mammans mjölk har kommit igång helt nu! :)
 
Sv: Dräktig katt som gått över i tiden

Ring veterinären och rådfråga, kanske vill de se snittet för att utesluta infektion eller bråck.
 

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 973
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
784
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 583
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp