Drakar och enhörningar rockar vidare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tssk tssk, charm och humor förlåter ett dåligt bordsskick alla dagar i veckan!

blake_shelton.jpg
Fast där är det ju inte någon som dreglar medan han äter, på bilden. :p

Spike-spike-31184828-1276-764.jpg

Spike. 'Nuff said i vampyrfrågan. Innan han blev "god" var han heller inte någon sån där tragisk typ som förbannade sitt öde och önskade saker var annorlunda heller (som många andra vampyrer i populärkulturen framställs som).

In other news, fotade just en sadel som hängde på en öppen sopskåpsdörr i ett stökigt kök... Tror ni jag får sålt sadeln eller kommer de rekommendera städfirmor åt mig?

Spike-spike-31184828-1276-764.jpg

Spike. 'Nuff said i vampyrfrågan. Innan han blev "god" var han heller inte någon sån där tragisk typ som förbannade sitt öde och önskade saker var annorlunda heller (som många andra vampyrer i populärkulturen framställs som).

In other news, fotade just en sadel som hängde på en öppen sopskåpsdörr i ett stökigt kök... Tror ni jag får sålt sadeln eller kommer de rekommendera städfirmor åt mig?
De kommer nappa på erbjudandet att städa för priset på sadeln. :up:

Jag har funderat på en sak angående hästar. Känner de igen de hästar som är biologiskt släkt? Jag vet att det låter som en fånig fråga men...
Om en häst träffar på sin biologiska pappa.. någon som vet om den beter sig annorlunda då eller verkar känna igen honom? för pappan har den kanske aldrig träffat sen hästen blev till...
eller om hästen träffar biologiska syskson som den aldrig träffat förr..

Jag är hungrig... min hjärna börjar yra och kommer på konstiga frågor.

Jag har funderat på en sak angående hästar. Känner de igen de hästar som är biologiskt släkt? Jag vet att det låter som en fånig fråga men...
Om en häst träffar på sin biologiska pappa.. någon som vet om den beter sig annorlunda då eller verkar känna igen honom? för pappan har den kanske aldrig träffat sen hästen blev till...
eller om hästen träffar biologiska syskson som den aldrig träffat förr..

Jag är hungrig... min hjärna börjar yra och kommer på konstiga frågor.

Man tror att vissa ston känner igen sina avvanda och vuxna avkommor. Att en hingst skulle känna igen en avkomma den aldrig träffat har jag svårt att tro.

Man tror att vissa ston känner igen sina avvanda och vuxna avkommor. Att en hingst skulle känna igen en avkomma den aldrig träffat har jag svårt att tro.

Hehe... nä det är klart... den har ju bara lämnat spermier..
Kanske inte finns ngt biologiskt band där då...
Det är ju om naturen har gjort ngn igenkänning så att inavel inte ske ske.. :confused:

Vet du hur det kom sig att vissa kände igen och inte alla?
man undrar ju vad de kände igen dem på- utseende, beteende, eller bara en känsla av samhörighet...

Kan man inte jämföra det med hur det är för människor?
Känner man igen sin biologiska släkt om man aldrig träffat dem??
Det borde väl fungera liknande??

Det är ju nära till hands att då börja fundera kring om och vilka känslor de har.Om hästen gnäggar när den ser mig och verkar bli glad när jag kommer till stallet och följer mig, då vill ju jag gärna tänka att hästen gillar mig. Men gör den det för att den gillar mig? eller är det en instinkt- att den ser mig som flockledare/ eller den som gör den mat etc.? eller ngt annat?

Det är ju nära till hands att då börja fundera kring om och vilka känslor de har.Om hästen gnäggar när den ser mig och verkar bli glad när jag kommer till stallet och följer mig, då vill ju jag gärna tänka att hästen gillar mig. Men gör den det för att den gillar mig? eller är det en instinkt- att den ser mig som flockledare/ eller den som gör den mat etc.? eller ngt annat?

Mammas hästar (två halvblod, en född och uppväxt på gården) gnäggar på ljud de känner igen; ytterdörren som öppnas, när jag stänger bildörren (fast jag sedan ca 1 år inte tar in/ut dem, matar dem) och till och med på min sms-signal (en vissling...) :p
Jag tror att det delvis är sällskapligt (Hej, här är vi, vi känner igen dig, du brukade mata oss, vi har tråkigt, vi vill ha mat)

Ponnyn (hackneyponny, importerad av tidigare ägaren, jag hade honom i några år bara) var inte sådan. Han lärde sig när det var matdags, men "pratade" inte så mycket kring det. Han visade matintresse med spetsade öron och så, men var inte så sällskaplig annars (med undantag vid fällperioder - då fick man klia, om man kliade där han ville bli kliad)

Intressanta funderingar....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 677
Senast: Derivata
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: Görel
·
Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
478
Senast: miumiu
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
8 842

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Katthår
  • Förklara avlivning för en treåring
  • Valp 2024

Hästrelaterat