Drakar och enhörningar rockar vidare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är ingen glad dag...

tumblr_nhv15whnmj1riuc6xo1_500.png

Je Suis Charlie

Nä att diskutera i en annan tråd tog musten ur mig. Puh! :p
Ah, du har gett dig in i oseriös avel-tråden? Vilka argument framför du för korsningsaveln du pysslar med?

@athena_arabians Ja, det har varit en mörk dag både igår och idag. För mig som journalist har många tankar snurrat... Mamma ringde igår bara för att påpeka vilket farligt yrke jag har (även om Charlie Hebdo sysslade med satir snarare än ren journalistik). I vilket fall så blir man rädd över vad det ska innebära för yttrande- och uttrycksfriheten... Utöver det hemska i att människor har dödats i kallt blod.
B6x-f8BIAAI7cy_.png

@Barret: Jag är rädd för att @stjarnhimmel gett sig in i en politik/demokratitråd ;) :D Jag tror det var den som var uttröttande.

Några av de trådarna har ju fått en att slita sitt hår några gånger :wtf: :rofl: Jag vet inte vem som har mest scary åsikter ibland, de som är antidemokratiska eller de som säger sig försvara demokratin :cautious:

@Barret: Jag är rädd för att @stjarnhimmel gett sig in i en politik/demokratitråd ;) :D Jag tror det var den som var uttröttande.

Några av de trådarna har ju fått en att slita sitt hår några gånger :wtf: :rofl: Jag vet inte vem som har mest scary åsikter ibland, de som är antidemokratiska eller de som säger sig försvara demokratin :cautious:
Det är därför jag sällan ger mig in i några trådar alls. Om jag dras in i en diskussion så blir jag som en grävling som försvarar sitt gryt, jag vägrar ge mig och kämpar stenhårt på att trycka ner motståndet med hjälp av fakta och välformulerade (om än ibland med smått sarkastiskt/spydiga undertoner) meningsuppbyggnader.

Lugnast att inte läsa för mycket, slutar alltid för min del med tankar om avelsförbud och låga tankar om mänskligheten i stort, utöver en stor tacksamhet över att jag varit klok nog att inte sätta någon ny människa på denna planet.

Det är därför jag sällan ger mig in i några trådar alls. Om jag dras in i en diskussion så blir jag som en grävling som försvarar sitt gryt, jag vägrar ge mig och kämpar stenhårt på att trycka ner motståndet med hjälp av fakta och välformulerade (om än ibland med smått sarkastiskt/spydiga undertoner) meningsuppbyggnader.

Haha.... ja jag orkar oftast inte skriva i vissa trådar. Jag läser och tänker mkt men orkar inte skriva.
Men det var kul ett tag i går men sen orkade jag inte fortsätta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 678
Senast: Derivata
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: Görel
·
Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
478
Senast: miumiu
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
11 12 13
Svar
254
· Visningar
9 010
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar