Dra in magen...

V

vetinteriktigt

Hur länge kunde ni dra in magen så att den såg "ogravid" ut? Kan man det över huvudtaget?

Jag gjorde ett grav.test för ca två veckor sen som visade negativt men vet fortfarande inte riktigt om jag kanske borde göra ett till. Magen är mer svullen och putar ut mer än nånsin men jag kan ju dra in den så att den ser platt ut.

Äter ju även Cerazette vilket ger mig lite oregelbundna blödningar. Kan dom komma så länge jag äter cerazette även om jag skulle vara gravid?

Sv: Dra in magen...

Jag kunde dra in magen och se "ogravid" ut. Åtminstone 8-10 veckor in i graviditeten.

Men om du var avslappnad så syntes det mer mage än vanligt?

Borde nog göra ett test till...

ingen som har något bra att säga om cerazette- blödningar- graviditet?

Det går ju att "klä" bort mycket. Lite luftigare tröjor och liknande så syns det inte.

Det är mest det att jag är fundersam eftersom jag kan dra in magen så att den ser ut som vanligt, men slappnar jag av så är den svullen/ putar ut.

Enligt grav.test så ska jag ju inte ens vara gravid, men känns konstigt...

Med mina tvillingar syntes INGENTING före vecka 16.
Däremot om jag la mig på golvet så syntes en liten "limpa" nedanför naveln...

I vecka 23 ca kunde jag fortfarande ha mina vanliga jeans - men sedan ökade midjemåttet ganska fort.

Oj jäklar! Nu är jag visserligen lite rund om magen redan innan, så folk tror nog bara att jag blivit lite fetare. Men är bara i vecka sju och jag får inte igen byxorna. Är så svullen så det ser konstigt ut, märkligt hur kroppen förändras så fort. Vad är det egentligen som gör att man svullnar upp så innan fostret ens är 1 cm...?

Oj! Jag är i v 21 nu, tror jag, och jag beslöt att det idag var sista dagen med mina vanliga byxor. Det var inte skönt att sitta på kontoret idag... :o

Och Cirkus och Jacko

Häftigt och märkligt att det kan vara sån skillnad... så det där med att jag kan dra in magen och se ut som vanligt är inget säkert inte-vara-gravid-tecken alltså...

Låter inget trevligt... borde man inte må dåligt då?

Jag har hört om fler som har blivit det... Hade du några blödningar med cerazette och fortsatte dom i så fall även efter du blev gravid?

Hahaha! Så olika det kan vara! Jag har inte jättemycket put, men jag drar in magen så mycket jag kan på mina magbilder, och man ser att putet ökar varje vecka! Anledningen till att jag drar in den är att jag är lite...välvaderad! Så jag resonerar som så att det jag kan dra in är fläsk, det jag inte kan dra in är gravidput! Men i vecka 14 såg jag väldigt ogravid ut, så då gick det helt klart att dra in eventuellt put!

Och jag är ju pinnsmal och har innan jag fick barn inte kunnat blåsa ut magen men efter första graviditeten blivit expert på att puta med magen ;) Jag kan nog blåsa ut den till dubbel storlek nu om så önskas *hihi*

Jag såg inte gravid ut förrän månad 5, efter v 20.... och jag gick upp 53 kg :rofl: men antar att ju smalare man är desto tidigare syns det (undantag finns då jag vet en som inte märkte förrän efter v 30)...

Fast jag var smal när jag väntade tvillingarna, startade på 56 kg och slutade på 74. (är strax under 170)

Ja men precis du är ett av undantagen då =P Tycker i regel smala visar det tidigare jag som var 170 och 67 kg dolde magen väl.... men då den kom då kom den med besked :rofl: Jag hade konstigt nog SF-mått under normalkurvan men såg ju ut som en elefant på grönbete på slutet! Har en kompis som hade 60 (!) i SF... det kan jag tala om syntes :rofl:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 183
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 048
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 869
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 125
Senast: Tjholahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka