Dowton Abby

Var det inte ett tråkigt avsnitt i lördags? Jag minns ingenting, mer än att Edith försöker prångla in dottern på Downton.

Var det inte ett tråkigt avsnitt i lördags? Jag minns ingenting, mer än att Edith försöker prångla in dottern på Downton.
Jag tyckte det hände massor. Förutom et där känsloutbrottet. Lärarinnan kom in till tjänarna och ska lära ut matte. Mary åker på oanständig semester. Bates hemlighet är i fara. Melesley har fått sin uppfattning om Baxter rubbad. Baxter kanske blir av med jobbet och vi vet - ännu - inte varför hon stal.

Kort sagt en hel massa nya lösa trådar las ut.

Tycker det senaste avsnittet var ett utmärkt exempel på hur stor roll det här med kemi mellan skådespelare spelar. På den tiden Mary och Matthew gick runt varandra som katter runt het gröt kände i alla fall jag den underliggande passionen. Den fanns i dialogen, i skådespeleriet hos båda.

Mary säger ju själv att hon är reserverad och hon visar inte känslor i högre grad. Men med Matthew fanns det där. Subtilt men ändå tydligt. Nu, när hon och Gillingham konstaterar att de ska älska hela natten blir min reaktion: VAD??? VILL du det????

Bates är för övrigt min manlige favoritkaraktär. Han är bara så... jag blir helt till mig! Märkligt och extremt ovanligt när det gäller mig.

Och så vill jag att Yvonne Hirdmann ska vara med i VARJE avsnitt av eftersnackprogrammet. Hon tillför verkligen något!

Bates-effekten var ju en snackis när serien började. Det var inte bara du och jag, om man säger så. Inte för att han var skithet, tror jag, utan för att han tittar på Anna på ett sätt som man skulle dö för för att någon skulle titta så på en själv. Jag tror att det till hundra procent är blicken det handlar om.

(Sedan har jag för mig att han dessutom är snygg som sig själv när man bildgooglar honom, utan Bates pomaderade hår osv)

Mary förvånar mig också. I första avsnittet sa hon I love you till Gillingham och man fattade verkligen inte varifrån det kom.

Änkegrevinnans kommentarer är fullständigt fabulösa! Ett par favoriter i den ikoniska slagsmålet mellan Matthew och den där snubben Mary hängde med (varför i all världen???) för några säsonger sedan när han kränkt säger att han ska ge sig av och att de aldrig kommer att ses mer och Lady Grantham svarar: "Do you promise?"
Den scenen glömmer jag inte i första taget, jag hade aldrig klarat att hålla mig för skratt om jag medverkat på något sätt i inspelningen. Änkegrevinnan är bäst :) var det hon som uppfann ironin? ;)

En sak jag önskar de inte bara låter hänga är - vad hände med Michael Gregson? Att de hittade hans bok i biblioteket, kan det vara ett litet tecken på att de vill hålla frågan vid liv? Kommer vi att få veta?

Det måste vi väl få veta, jag grubblar som en tok på det. Sitter han fängslad på några oklara grunder och vägras advokat eller annan kontakt med omvärlden :confused: Jag hoppas verkligen vi får något svar på det.

Det måste vi väl få veta, jag grubblar som en tok på det. Sitter han fängslad på några oklara grunder och vägras advokat eller annan kontakt med omvärlden :confused: Jag hoppas verkligen vi får något svar på det.
Ja de strör ut trådar hit och dit och skulle de lämna den delen olöst så avgår jag :rage:

Nu har jag kollat på avsnitt 1-4 på nya säsongen. Men jag blir lite förvirrad av nya säsongen, den känns spretig på nåt sätt eller så är det för att jag inte kan koncentrera mig 100% när jag tittar.

Är så osäker på om jag vill att Mary ska ha hittat sin man eller inte. Känner som någon annan att det saknas kemi mellan skådespelarna. Sedan borde väll hon kunna hitta någon super snygg så man får lite ögongodis när man tittar. Kanske åka över till mormor i usa och träffa någon där.

Angående Gregson var inte det sista som nämndes att han hade setts bli överfallen av män i bruna skjortor? Brunskjortor i Tyskland innan andra världskriget kan antyda att SA kan vara inblandat som grundades 1920.

Men om man googlar lite får man en antydning om huruvida han kommer dyka upp igen eller inte. För de som inte vill veta något alls om kommande avsnitt, googla ej ;)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 924
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: animalasia
·
Fordon Jag bor i Valdres. Allt här lutar, mer eller mindre brant. Dessutom är det is och snö oktober-april. Förra bilen (Caddy) hade en knapp...
Svar
18
· Visningar
1 924
Senast: Jeffery
·
Hästvård Ni med äldre hästar, har era gamlingar några krämpor? Vilka krämpor tycker ni är acceptabelt att dom har, vart går gränsen för er? Rids...
Svar
14
· Visningar
1 664
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama