Douglas nyklippt

*tove*

Trådstartare
Var med douglas hos veterinären idag för att kolla upp testiklarna (dom har som ni vet inte legat där dom ska). Och visst, det ar ju bara att konstatera där att dom inte låg rätt. Veterinären hittade den ena, som låg i ljumsken, men inte den andra.

Hon trodde inte att det var stor chans att dom la sig tillrätta, så jag tog fram maskinen idag och klippte ner honom. Orkar inte vänta, ifall dom ändå skulle lägga sig rätt. Skönare för både mig och honom. Nu i början ser han ju lite rolig ut (jag är ingen proffstrmimare direkt ;)), men om någon vecka när det växt ut litegrann så är han nog jätte fin.

Innan.
27548374.jpg

Efter
27548199.jpg

27548179.jpg

27548189.jpg

Det var en liten spinkig skit under den pälsen :D. Nu syns det att Elvis är äldre och större. Förut har alla trott att douglas vart äldst, för han såg väl större ut när han hade den fluffiga pälsen :p.

Nu ska jag ut till mina föräldrar. Ska bli kul vad dom säger, för dom vet inte att jag klippt honom. :D

Sv: Douglas nyklippt

Ja, egentligen så gav jag bort douglas och bytte till en borderterrier med båda testiklarna i pungen :D. Vad dumt att du avslöja mig ;)

*puh* jag som trodde alla skulle tycka han var ful som stryk nu... Tyckte att det såg jättekonstigt ut i början, men jag har väl vant mig lite nu.

En shih-tzu utan päls är en lycklig shih-tzu! Gud vad lik Spiken han blev, hahaha! :love: Sötnöt!

En shih-tzu utan päls är en lycklig shih-tzu!

Jajjemän :D. Och en klippt shih tzu är en gosig shih tzu också. Varken elvis eller Douglas ville sova i sängen innan dom blev klippta, blir väl för varmt. Men gissa vem som sov i sängen hos husse och matte inatt :p

Jag vet inte vad som hänt, men den nya vovven bara sover och sover :D.

27571031.jpg

27571028.jpg

Han vill bara sova i sängen och soffan nu. Förut blev det väl för varmt, men nu när pälsen är borta tycker han att det är gött. Han ställer sig nedanför sängen eller soffan och morrar lite när jag är där. Och om jag håller fram armarna så ställer han sig upp med framtassarna på sängen/soffan och jag lyfter upp honom :D. Vaddå, han kommer väl inte bli bortskämd och odräglig :angel:. Han har virat matte runt lillfingret nu...

*puh* jag som trodde alla skulle tycka han var ful som stryk nu... Tyckte att det såg jättekonstigt ut i början, men jag har väl vant mig lite nu.

Du kan vara lugn för jag tycker ärligt talat att han blev skitful utan pälsen :D men eftersom jag är överförtjust i fula djur (har en skamlig svaghet för perserkatter bl a) så tycker jag inte att det gör så mycket :love:

Du kan vara lugn för jag tycker ärligt talat att han blev skitful utan pälsen :D men eftersom jag är överförtjust i fula djur (har en skamlig svaghet för perserkatter bl a) så tycker jag inte att det gör så mycket :love:

Eh, okej ;)

Jag tycker både och har sin charm. Men eftersom det inte blir mer utställningar för honom så är det bäst för både honom och mig att han är nerklippt :)

Liknande trådar

Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
12 888
Senast: Exile
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 563
Senast: skuggi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min gamle Lapske har tårna på framtassarna hoppat ur led på till och från i olika situationer under ca 3 års tid, han är idag 9 år. Det...
2
Svar
27
· Visningar
6 623
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar