double CC sadel

djezima

Trådstartare
har en fundering.. har nyligen köpt en (ny) sadel som ska vara av gärket double C, men det står ingenstans på sadeln, där loggomn är, finns ett märke där det står: member and partner saddle maker germany. sadeln fraktades på vår beställning från tyskland. finns det sadelmakare som kan göra sadlar å double c:s bekostnad, eller har vi blivit blåsta?? sadeln är för övrigt rätt fin och passar jättebra.

Hur ser sadeln ut?

Här , lite längre ner på sidan finns det bilder på de olika Double C modellerna som finns.

Det finns sadelmakerier som gör sadlar åt olika märken. Det är alltså en likadan sadel men försedd med annat märke. Jag har för mig att Double C-sadlarna görs i Sydamerika under amerikansk ledning. Med andra ord kan det vara en sådan sadel du har köpt, men med tyskt märke istället, eftersom den beställdes från Tyskland.

Du kan hitta telefonnr till generalagenten i Sverige för Double C, Scandinavian Western & Co AB, på www.gulasidorna.se. Där kanske du kan få hjälp med om din sadel är en Double C eller ej.

Sv: Re: double CC sadel

tack för all hjälp.. det verkar vara en riktig sadel.. och nu slipper jag grubbla mer på det..=) tack!!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Risk för att det blir en lång historia. Jag köpte en fyraårig häst från tyskland förra året. Jättefin och vi funkar bra ihop, alla...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
15 923
Senast: SusieQ
·
S
Western Är rätt ny på det här med western, men har haft egen häst i över 20 år och vet hur viktigt det är med bra passande sadlar... Men...
Svar
10
· Visningar
2 037
Senast: Sasse_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama