doping - ryttare

Psykskaft

Trådstartare
det är så mycket snack om doping av hästen, så jag kom att fundera på om de överhuvudtaget har förekommit någon doping koll av ryttaren.

jag har nämligen aldrig sett någon sådan, men det borde väll också vara aktuellt?

ingen mer än jag som funderar över detta?

Sv: doping - ryttare

jo det vet jag, men jag kom att tänka på att jag aldrig har sett eller hört om någon ryttare som har testats.

kan man få dispans när det gäller doping? om man har nån sjukdom eller så? min medicin ger mig inget försprång, utan den vanligaste biverkningen är muskelsvaghet...
vad tror ni? kan man ansöka om det?
(hoppas det)

kimmis87 skrev:
kan man få dispans när det gäller doping? om man har nån sjukdom eller så? min medicin ger mig inget försprång, utan den vanligaste biverkningen är muskelsvaghet...
vad tror ni? kan man ansöka om det?
(hoppas det)

Dispens ges om du kan bevisa att medicinen inte gör dig bättre som idrottare än du skulle varit om du var frisk och klarade sig utan mediciner (läkarintyg). Man ansöker om dispens hos riksidrottsförbundet.

www.rf.se

*Kanske Dum Fråga*

Förekommer det dopingtester på Distanstävlingar i Sverige?
SM kanske?
Planerat då eller slumpvis?

(På ryttaren menar jag?)

Vi hade dopingkoll på vår Ölandsritt i höstas. Mycket var det nog eftersom det var DM på samma gång...*L* Annars har vi nog inte haft det här tidigare tror jag...

Tillägg till ovan: Det var hästarna som testades då...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 170
Senast: Emro
·
Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
33
· Visningar
1 820
Senast: Zoya
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 090
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 737
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar