Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
zilla skrev:Hmm ... ...
Det är väll lättare att gå ur kyrkan om man vill senare ,än att döpa sig senare.
Min släkt är kristen där av dopet.
Sen kräver jag inte att mina barn ska vara kristna ,det fårr det bestämma själva.
mino skrev:Jag undrar verkligen hur du kommer att ta hand om dina barn. Tänker du ge barn som inte kan försvara sig kött?
Observera att jag inte argumenterar för eller mot dop, men det går inte att vara förälder utan att ta beslut för sina barns räkning som de kanske kommer att ogilla. Underskatta inte andras förmåga att avgöra och bedöma vad dopet innebär för deras barn.
En sån sak är ju enkelt ordnat, jag var inte döpt men blev det innan konfirmationen. Jag döpte inte min son. Det får han välja själv. Men vi hade namnfest för honom och bjöd de vi ville ha där.mino skrev:Det kan ju lika väl bli så att dina barn kommer att bli besvikna för att de INTE är döpta.
Kat skrev:Var och en är sin tro närmast. Och med tanke på hur jag avskydde det faktum att mina föräldrar döpt mig under många år av min barndom, vill jag inte utsätta någon för det.
Vill de gå med i kyrkan får de göra det när de kan bestämma själva.
Destsamma gäller politiska organisationer.
Vill inte mina barn äta kött så slipper de också. Jag tror på valfrihet så långt det går även för unga individer.
Kat skrev:Var och en är sin tro närmast. Och med tanke på hur jag avskydde det faktum att mina föräldrar döpt mig under många år av min barndom, vill jag inte utsätta någon för det.
Vill de gå med i kyrkan får de göra det när de kan bestämma själva.
Destsamma gäller politiska organisationer.
Vill inte mina barn äta kött så slipper de också. Jag tror på valfrihet så långt det går även för unga individer.
oz_joj skrev:En sån sak är ju enkelt ordnat, jag var inte döpt men blev det innan konfirmationen. Jag döpte inte min son. Det får han välja själv. Men vi hade namnfest för honom och bjöd de vi ville ha där.