Donald Trumps andra presidentperiod fortsättning på "Valet i USA"

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyanserar min bild efter att ha sett JD Vance och Trump, valda av det amerikanska folket, bete sig som både småbarn och maktfullkomliga stormaktshärskare samtidigt.

Fortfarande, Zelenskyj, kudos. Nu är det enbart upp till Europa att hantera det. Band ska klippas till administrationen i USA, inte till USA i övrigt.

UK har väl redan kallat till stormöte i morron va ? Eller va det idag det med ?

Föreställer mig att det kan bli hätskt i förhandlingar bakom lykta dörrar, men om det är såhär på ett möte inför journalister i Vita huset där Trump och Vance inte kan lägga band på sig - hur fan ser det ut då vid faktiska förhandlingar?
Det anses fullt möjligt att det här var stageat från Vita Huset.

Mer från X från USA

1740770862732.webp

Givet omständigheterna så upplever jag att världen blev stabilare för egen del när Zelenskyj inte vek sig för idiotin.
Precis. Europa vinner absolut noll på att Ryssland och USA delar upp Ukraina mellan sig. Och att ha mage att kritiser Zelenskyj för att han inte kryper för USA och tackar för att Trump vill ge bort halva landet och roffa åt sig resurser från andra halvan.

Det finns inget att tack för i den fredsförhandlingen.

President Donald Trump and President Volodymyr Zelensky went to separate rooms after their heated Oval Office exchange, with the Ukrainians wanting the talks to continue.

The White House, however, made it clear it was time for them to go.

Trump ordered that the Ukrainians be told to leave, according to a White House official.

Nyanserar min bild efter att ha sett JD Vance och Trump, valda av det amerikanska folket, bete sig som både småbarn och maktfullkomliga stormaktshärskare samtidigt.

Fortfarande, Zelenskyj, kudos. Nu är det enbart upp till Europa att hantera det. Band ska klippas till administrationen i USA, inte till USA i övrigt.
Hur tänker du att man ska kunna behålla band till någon del av USA utan att stötta administrationen?

Gör vad du vill, kan du inte ens be om ursäkt så är jag inte intresserad av dina inlägg i fortsättningen utan blockerar så slipper du fler kommentarer från mig i fortsättningen. :meh:
Jag kan inte hjälpa om du inte vill ta emot en ursäkt. Jag kan ta ansvar för mitt beteende men mer än så går inte att göra. Trist att du inte vill acceptera min ursäkt bara :(

Alltså, jag är inte konspiratoriskt lagd men jag börjar fundera på om Trumps plan är:
1. På något sätt dra in USA i krig
2. Är man i krig kan man inte hålla val
3. Diktatur

Historiskt sett har USA hållt val även i krig.

Dock har sittande president alltid blivit omvald (om möjligt). Trumpen är ju öppen med att han vill öppna för att sitta (minst) en period till

Jag tror så här. Zelenskyj spelade med i Donald show inför media. Ungefär som när Johan P ville att Jimmie skulle spela med när Johan P ville ha lite mera tjafs i en debatt i Riksdagen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka