Donald Trumps andra presidentperiod fortsättning på "Valet i USA"

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ser ledande politiker i Sverige och andra länder ha noterat läget.
Men eftersom USA är så oklara just nu så avvaktar man.

Det är i denna bild vi ska se min önskan om att tänka bort USA.
Fast vår statsminister framstår som extremt flat jämfört med våra grannländer?

Och i andra länder? Jag vet inte om det kändes så "ansvarsfullt" att både Frankrike och Tyskland hade val tidigare än vad som var planerat, trots det oroliga världsläget. Och de gör som sagt ungefär vad vi gjorde innan Tidö, dvs. försöker hålla extremhögern borta. För det är ju inte "bara" inställningen till Ryssland de vänder sig mot - även om högerskribenter i Sverige gärna belyser den biten, för att kunna legitimera att vi gjort tvärt om.

Trumps inlägg om att han anser att Zelensky är en diktator slogs upp stort i media, han fick frågan om det under mötet med brittiska premiärministern och svarade:

-Har jag sagt det? Kan jag aldrig tänka mig att jag gjort.

och fortsatte

- Jag tycker president Zelensky och jag har ett mycket bra förhållande.

Tror jag även jag läste att han nu sagt att det här med att USA skall ta över Gaza bara är ett förslag.

https://www.reuters.com/world/israe...sian-bases-weak-syria-sources-say-2025-02-28/

Hur kan USA ens säga nej när det är Israel som försöker lobba för fortsatta ryska militärbaser i Syrien (för att försvaga landet och inte kunna sätta upp så mycket motstånd mot oprovocerat bombande och stjälandet av ännu mera mark, får man anta)? Jag menar, Israel gav ju tummen ned för FN-resolutionen som beskrev att Ryssland invaderade Ukraina när USA plötsligt tyckte annorlunda.

Okej då är jag med. Jag är aspuckad just nu för jag får inte sova mer än max 4,5 timmar per natt, vilket även gör mig sjukt irriterad med stubin kortare än rimligt. Ska gå och lägga mig och försöka skippa Buke några timmar och förhoppningsvis bli människa igen istället för ett argt monster
Gör vad du vill, kan du inte ens be om ursäkt så är jag inte intresserad av dina inlägg i fortsättningen utan blockerar så slipper du fler kommentarer från mig i fortsättningen. :meh:

NY Times funderar på om Donald Trumps egentliga mål är att förstöra EU.
Om nu detta skulle stämma, då är det helt klarlagt att Trump är en Kreml-nickedocka.

Ty Putins våta dröm är ett splittrat Europa, som han kan käka bit för bit.
Och nu klargjorde Donald Trump det här helt skamlöst alldeles själv.

Och för första gången har jag nu hört P1 i direktsändning tala om de kompromat som Kreml har på Trump, vilket var samstämmigt med de uppgifter jag delgett tråden.

Btw, P1 har brutit sina sändningar och har sänt direkt sedan 18:55

Och Trump drar "offerkofte mess på X"...
1740768278193.webp

Givet omständigheterna så upplever jag att världen blev stabilare för egen del när Zelenskyj inte vek sig för idiotin.
Nyanserar min bild efter att ha sett JD Vance och Trump, valda av det amerikanska folket, bete sig som både småbarn och maktfullkomliga stormaktshärskare samtidigt.

Fortfarande, Zelenskyj, kudos. Nu är det enbart upp till Europa att hantera det. Band ska klippas till administrationen i USA, inte till USA i övrigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka