Han har helt tappat kontakten med verkligheten.Den sjuka jäveln vill ha en militärparad för 92 miljoner dollar på sin födelsedag....
https://newrepublic.com/post/193674...Twitter&utm_term=Autofeed&utm_campaign=SF_TNR

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han har helt tappat kontakten med verkligheten.Den sjuka jäveln vill ha en militärparad för 92 miljoner dollar på sin födelsedag....
https://newrepublic.com/post/193674...Twitter&utm_term=Autofeed&utm_campaign=SF_TNR
Uppgiften kommer från en anonym källa enligt artikeln ....Den sjuka jäveln vill ha en militärparad för 92 miljoner dollar på sin födelsedag....
Är man Kung så är man.Han har helt tappat kontakten med verkligheten.![]()
Men det är inte anonyma källor från förra mandatperioden då samma önskan fanns.Uppgiften kommer från en anonym källa enligt artikeln ....
Och i stort sett alla delar av t.ex. amerikanska bilar är ju … från Kina! Det skulle ta åratal att starta upp nya inhemska fabriker för tillverkning av allt.Såg en video från Youtube där några lirare pratade om att "alla är så korkade och förstår ju inte Trumps syfte. Han vill ju bara att vi ska köpa amerikanska varor och skydda oss. Varför är folk så kritiska? Det är väl bas för företag atf bygga industrier i USA istället "
Ingen tanke på hur mkt dyrare det blir att köpa amerikanskt när en sömmerska i Asien typ har 100 dollar i månaden i lön och jobbar 14 h om dagen. Eller atf det för i alla fall vissa företag kommer ta tid att flytta verksamheten från en fabrik till en annan och att företag kanske inte är så sugna på det när politiska beslut kanske ändras.
Sen är det klarr att det kan finnas andra fördelar med att köpa inhemskt producerat, jag försöker köpa mat svenskt pga miljö samt villkor. Men jag tror inte att man på långa vägar kan producera lika billigt i västvärlden viket drabbar fattiga samt att man också kommer vara tvungen att köpa in vissa råmaterial från andra länder. Dessutom är ju frågan hur utvecklingen blir i tex vissa asiatiska länder om det blir svårare för dem att handla med västvärlden. Vissa kan säkert hitta andra att handla med.... men ändå en tanke.
Japp. Teknik i bilar, i tv, mobiler etc. Till och med amerikansk försvarsindustri köper delar från Kina. Och bygger ihop vissa saker som tex svensk försvarsindustri köper i nästa led.Och i stort sett alla delar av t.ex. amerikanska bilar är ju … från Kina! Det skulle ta åratal att starta upp nya inhemska fabriker för tillverkning av allt.
Vad heter det, igen (hjärnsläpp här…) det ekonomiska systemet som går ut på att alla (länder etc) tar fram det som de är bäst på, och sen har utbyte med andra (länder etc) med det dessa är bäst på? Istället för att försöka göra allt själva, oavsett?
Säg inte bara Kina.Och i stort sett alla delar av t.ex. amerikanska bilar är ju … från Kina!
Såg en video från Youtube där några lirare pratade om att "alla är så korkade och förstår ju inte Trumps syfte. Han vill ju bara att vi ska köpa amerikanska varor och skydda oss. Varför är folk så kritiska? Det är väl bas för företag atf bygga industrier i USA istället "
Ingen tanke på hur mkt dyrare det blir att köpa amerikanskt när en sömmerska i Asien typ har 100 dollar i månaden i lön och jobbar 14 h om dagen. Eller atf det för i alla fall vissa företag kommer ta tid att flytta verksamheten från en fabrik till en annan och att företag kanske inte är så sugna på det när politiska beslut kanske ändras.
Sen är det klarr att det kan finnas andra fördelar med att köpa inhemskt producerat, jag försöker köpa mat svenskt pga miljö samt villkor. Men jag tror inte att man på långa vägar kan producera lika billigt i västvärlden viket drabbar fattiga samt att man också kommer vara tvungen att köpa in vissa råmaterial från andra länder. Dessutom är ju frågan hur utvecklingen blir i tex vissa asiatiska länder om det blir svårare för dem att handla med västvärlden. Vissa kan säkert hitta andra att handla med.... men ändå en tanke.
Plus att skickliga och utbildade arbetare får en inte tag på på en pisskvart... Många länder i Asien har under lång tid byggt upp en mycket skicklig arbetarkår.
Ja och framförallt vill ju alla amerikaner arbeta för en spottstyver med ett hårt och slitsamt arbete det är ju inte därför illegal arbetskraft funnits i mängder i landetDelvis KL
I Idiotens och Little JD Vance's värld är allt plättlätt. Ekonomin är stark som f-n, rött är bara en färg. Fabriker poppar upp över en natt och amerikanska arbetare (för man vill ju inte ha in nåt utländskt patrask) är faktisk födda med hantverksskickligheten och de kan arbeta minst lika billigt som vilken asiat som helst. Fast bara männen förstås, kvinnor duger bara som skyltdockor och avelskossor.
Grattis USA!! Make Amerika Tiny Little Shit Again
Obs! Ironi och en rejäl portion ledsnande på Idioten och alla hans galenskaper. Varför var inte skytten lite mer pricksäker??? (Nej, i normala fall önskar jag inte livet av folk, detta är ett undantag)
Äh, de legaliserar ju barnarbete nuJa och framförallt vill ju alla amerikaner arbeta för en spottstyver med ett hårt och slitsamt arbete det är ju inte därför illegal arbetskraft funnits i mängder i landet
Aha jamen då kan de ju spara in på skolor ocksåÄh, de legaliserar ju barnarbete nu
Det är nästan så jag började tycka synd om idioten men så kom jag på att han anser att empati är den största svagheten i det västerländska samhället så jag tror jag skippar att slösa min energi på detUndrar nån vad som föregick pressträffen som var en ren försäljningsannons för Tesla i Vita Husets Rose Garden?
https://deanblundell.substack.com/p/elons-oval-office-meltdown-leaked
Det är nästan så jag började tycka synd om idioten men så kom jag på att han anser att empati är den största svagheten i det västerländska samhället så jag tror jag skippar att slösa min energi på det![]()
Det finns en särskild plats i helvetet bokad för Idioten och hans kompisarDet är nästan så jag började tycka synd om idioten men så kom jag på att han anser att empati är den största svagheten i det västerländska samhället så jag tror jag skippar att slösa min energi på det![]()