Donald Trumps andra presidentperiod (2)

Såg ett klipp med Sanders, han verkar vara den enda från Dem med någon form av egen (vettig) sakpolitisk vilja. Jämförelsen med Harris är som natt och dag. Men han är för gammal. Finns det andra inom Dem som skulle kunna tänkas ta över?

Såg ett klipp med Sanders, han verkar vara den enda från Dem med någon form av egen (vettig) sakpolitisk vilja. Jämförelsen med Harris är som natt och dag. Men han är för gammal. Finns det andra inom Dem som skulle kunna tänkas ta över?
AOC antar jag, baserat på att hon hängt med på hans turné. Tim Walz är väl dessvärre skadeskjuten sedan kampanjen med Harris, men det är svårt att inte imponeras över hans vilja att förbättra den materiella tillvaron för invånare i hans delstat.

Sedan är ju fler personer i representanthuset kanske ännu bättre än AOC på sakfrågor i den stilen men inte lika kända- som Rashida Tlaib. Och Zohran Mamdanis kampanj för att bli borgmästare i New York är riktigt inspirerande!

Annars har jag sett folk drömma lite om att en fackförbundare som Shawn Fain skulle kunna vara framtiden.

Ingen risk för Bernie Sanders att uttala sig så progressivt och tydligt som han gör, eftersom han inte är demokrat. AOC lite samma: hon är ännu troligen för ung för att ses som presumtiv kandidat på riktigt, så hon har råd att tala tydligt.

De demokrater som verkar intresserade är betydligt mer åt mitten: Adam Smith, Alyssa Slotkin, Gavin Newsom.

AOC antar jag, baserat på att hon hängt med på hans turné. Tim Walz är väl dessvärre skadeskjuten sedan kampanjen med Harris, men det är svårt att inte imponeras över hans vilja att förbättra den materiella tillvaron för invånare i hans delstat.

Sedan är ju fler personer i representanthuset kanske ännu bättre än AOC på sakfrågor i den stilen men inte lika kända- som Rashida Tlaib. Och Zohran Mamdanis kampanj för att bli borgmästare i New York är riktigt inspirerande!

Annars har jag sett folk drömma lite om att en fackförbundare som Shawn Fain skulle kunna vara framtiden.

Nu vet jag att du vet det här, men att Demokraterna skulle enas bakom Tlaib verkar extremt osannolikt. Fain likaså. Å andra sidan, vem kunde för 15 år sen fantiserat ihop Trumps järngrepp på Republikanerna?

Det kommer ta 100 år innan D nominerar en kvinna, särskilt en från en minoritet. Nästa kandidat kommer vara en vit cis (tyvärr eftersom det diskvalificerar Mayor Pete) man som är centrist. Kaine, Shapiro (iofs judisk), Pritzker, Beshear, Problemet är att förutom Kaine har ingen av dem suttit Kongressen. Trump vann ju mycket för att han var en 'outsider' men alla de andra är rutinerade politiker men inte en del av Beltway. Vilket kan vara en nackdel.

Nu vet jag att du vet det här, men att Demokraterna skulle enas bakom Tlaib verkar extremt osannolikt. Fain likaså. Å andra sidan, vem kunde för 15 år sen fantiserat ihop Trumps järngrepp på Republikanerna?
Såklart fattar jag det, menade mer att det finns fler som är vettiga. Fain tror jag isf är troligare, men inte heller särskilt sannolikt. :)

Det kommer ta 100 år innan D nominerar en kvinna, särskilt en från en minoritet. Nästa kandidat kommer vara en vit cis (tyvärr eftersom det diskvalificerar Mayor Pete) man som är centrist. Kaine, Shapiro (iofs judisk), Pritzker, Beshear, Problemet är att förutom Kaine har ingen av dem suttit Kongressen. Trump vann ju mycket för att han var en 'outsider' men alla de andra är rutinerade politiker men inte en del av Beltway. Vilket kan vara en nackdel.
Optimist, som att det kommer bli något nytt val, åt något som Demokraterna får möjlighet att vinna i.

Shapiro är bra mycket mer centristisk/moderat än de andra du listade. Så hoppas verkligen inte det. Pritzker är f.ö också judisk ;)

Men om vi ändå ska snacka centrister så föredrar jag någon som senator Ossoff (som också är judisk). Han är dessutom typ den enda manliga politikern i USA som är snygg!

Ingen risk för Bernie Sanders att uttala sig så progressivt och tydligt som han gör, eftersom han inte är demokrat. AOC lite samma: hon är ännu troligen för ung för att ses som presumtiv kandidat på riktigt, så hon har råd att tala tydligt.

De demokrater som verkar intresserade är betydligt mer åt mitten: Adam Smith, Alyssa Slotkin, Gavin Newsom.
Tror att Newsom helt dribblat bort sig med sin podcast, och någon som Slotkin skulle bara bli en Hillary Clinton igen, dvs. försöka locka moderata republikaner utan tillräckligt resultat men samtidigt tappa vänsterväljare.

Lägger till att jag ser Slotkin i ljuset av att Chuck Schumer valde henne till att adresseras Trumps State of the Union, och han och ledarskiktet i partiet är ju absolut iblandade i att demokraterna har REKORDLÅGA förtroendesiffror Det är ju i närmaste chockerande hur dåliga sifforna är.

Tror att Newsom helt dribblat bort sig med sin podcast, och någon som Slotkin skulle bara bli en Hillary Clinton igen, dvs. försöka locka moderata republikaner utan tillräckligt resultat men samtidigt tappa vänsterväljare.

Lägger till att jag ser Slotkin i ljuset av att Chuck Schumer valde henne till att adresseras Trumps State of the Union, och han och ledarskiktet i partiet är ju absolut iblandade i att demokraterna har REKORDLÅGA förtroendesiffror Det är ju i närmaste chockerande hur dåliga sifforna är.

Säger inte att någon av dem är bra eller rimlig, säger bara att de verkar intresserade.

Hur Trump försöker få det till att det är reporterns fel att denne blev tillagd i chatten är bortom parodiskt. Det är det här jag menar när jag säger att det inte går jämföra honom med andra politiker eller hävda att ”alla ljuger”. Han är oförmögen att ta ansvar.

Hur Trump försöker få det till att det är reporterns fel att denne blev tillagd i chatten är bortom parodiskt. Det är det här jag menar när jag säger att det inte går jämföra honom med andra politiker eller hävda att ”alla ljuger”. Han är oförmögen att ta ansvar.
Det är ju hans modus operandi! Han passade även på att ge själva tidningen en känga "The Atlantic is a failed magazine" som är klassiskt Trump.

Vad jag förstår tar Mike Waltz på sig att han klantade till det, men samtidigt hävdar han att han inte är bekant med Goldberg alls. Vilket är motsatsen till vad Goldberg säger (och även om jag inte är förtjust i honom så tror jag naturligtvis mer på vad han återberättar).

Om jag hade varit Trump, hade jag nog varit väldigt nöjd med det porträttet. Jag vet inte om jag hade velat att mitt löshår och skrikorange ansiktsfärg skulle bli bevarat till eftervärlden.
Fast eftersom han fixar den fejkbrännan och löshåret om och om igen så är det nog så han vill se ut tänker jag? Annars hade han väl fixat till det vid det här laget.

Nu har han igen gått ut med att USA måste ha Grönland. Den interna säkerheten hänger på det!

(Min egna tanke är att en av de största hoten mot den internationella säkerheten just nu är han själv)
Hur hänger egentligen usas interna säkerhet ihop med Grönland :confused:

Liknande trådar

Samhälle Syftet med den här tråden är att posta roliga bilder relaterade till Donald Trumps andra presidentskap. Syftet är inte att posta en... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 794
  • Låst
Samhälle Kollade på sekvensen med Musk och det han gör är ju att i samband med att han upprepat tackar de i publiken lägger handen på sitt hjärta... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
66 101
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dagen innan valet och stora delar av familjen kämpar hårt med Donald Trumps kampanj. Men favoriten – och tidigare rådgivaren – Ivanka...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Gunnar
·
Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
1 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka