Don schufro? Florencio? De Niro? Hingstval till L'acteur sto :)

Sv: Don schufro? Florencio? De Niro? Hingstval till L'acteur sto :)

Tack så mycket :)

Någon som har träffat någon De Niro, Dalwhinnie eller Twilight avkomma? Twilight låg ju riktigt bra på blupen tycker jag för att va en ganska ung hingst. Intressant :)
 
Sv: Don schufro? Florencio? De Niro? Hingstval till L'acteur sto :)

Säger som några andra här D blodet verkar vara oerhört "gångbart" vad gäller temp.,ridbarhet osv.Om du gillar De Niro,varför inte använda någon son till honom,Dalwinnie (stavas?) föreslog någon.Vi har använt De Niro-sonen De Noir,han förbättrade allt som vi önskade till avkomman!Avkomman,ett sto,är nu 6år,typ,gångarter,temp.,ridbarhet osv.,allt har hon bättre än sin mor!Hon är fantastiskt snäll och vänlig och mkt arbetsglad!Har sett fler efter den hingsten,alla lika vänliga.Så ja,jag håller på D-blodet!Luxus Cml är ju en väldigt fin hingst med supertemp.,vårt De Noir sto är f.ö dräktig med honom!
 
Sv: Don schufro? Florencio? De Niro? Hingstval till L'acteur sto :)

Jag har en väldigt klok Dalwhinnie-avkomma här hemma.:)
 
Sv: Don schufro? Florencio? De Niro? Hingstval till L'acteur sto :)

Jag har haft ett sto efter De Niro och har en avkomma efter henne Roosvelt -De Niro .

Gillar bådas temprament och skulle inte tveka att betäcka med De Niro igen ;)
 
Sv: Don schufro? Florencio? De Niro? Hingstval till L'acteur sto :)

Luxus var mycket vacker :) men alltför oprövad för mitt val just nu. Valde ju Rosevelt förra gången och blev mycket nöjd med avkomman. Men denna gången vill jag testa något mer beprövat...

Därför tänker jag istället såhär... Varför ta en son till prestationshingstarna? Jovisst kan de förbättrat en del egenskaper, men bara för att sönerna är fina och bra så säger det inte alls att de ska nedärva sig på samma säkra sätt... Jag vill istället betäcka med fadern och få den där fina "sonen" i mitt stall. Så tänker jag välja denna gången iallafall för att testa :)

De Noir har jag tittat på då jag valde Rosevelt. Mycket fin och jag gillar matcho blodet i honom. Kul att du är då nöjd med din avkomma :)
 
Sv: Don schufro? Florencio? De Niro? Hingstval till L'acteur sto :)

Har träffat två Twilightavkommor. Mycket snälla och vänliga hästar. Ena liten, den andra gigantisk ;) Samma storlek på mödernet.. Bra gång har dom båda och är ganska kvadratiska i kroppen :) Dock lite problem med leder... Ena lös benbit och den andra ledhalt båda fram redan som fyraåring. Men det kan ju vara en ren slump och enorm otur.
 
Sv: Don schufro? Florencio? De Niro? Hingstval till L'acteur sto :)

Luxus var mycket vacker :) men alltför oprövad för mitt val just nu. Valde ju Rosevelt förra gången och blev mycket nöjd med avkomman. Men denna gången vill jag testa något mer beprövat...

Därför tänker jag istället såhär... Varför ta en son till prestationshingstarna? Jovisst kan de förbättrat en del egenskaper, men bara för att sönerna är fina och bra så säger det inte alls att de ska nedärva sig på samma säkra sätt... Jag vill istället betäcka med fadern och få den där fina "sonen" i mitt stall. Så tänker jag välja denna gången iallafall för att testa :)

De Noir har jag tittat på då jag valde Rosevelt. Mycket fin och jag gillar matcho blodet i honom. Kul att du är då nöjd med din avkomma :)

Florencio? Många av de hingstar som jag har nämnt är inte oprövade, utan har flera fölomgångar som man kan jämföra med. Ska du gå på blup är Don Schufro en god kandidat. Ingen av dessa avelsmatadorer är dock billiga, det är väl nackdelen.
 
Sv: Don schufro? Florencio? De Niro? Hingstval till L'acteur sto :)

Fast det sa jag inte att några av dina förslag var, luxus tycker jag är det och det står jag fast vid...
Det är så skoj med dessa forum för man får upp ögonen för hingstar man aldrig tänkt på själv.

Furstenball tycker jag mycket om, verkar vara mycket trevlig :)
Quaterback går bort för mig få jag sett alltför många småfula och stirriga avkommor efter honom.

Får jag betäcka med don schufro nuförtiden och få den reggad i asvh? Florencio har jag nämnt som en kandidat, roligt om någon har erfarenhet av någon avkomma till hingstarna i rubriken.

Billiga är de inte, men tar jag bara föl vart tredje år på mina två ston så har jag bestämt mig för att prislappen inte ska få styra :-D
 
Sv: Don schufro? Florencio? De Niro? Hingstval till L'acteur sto :)

Furstenball tycker jag mycket om, verkar vara mycket trevlig :)

Får jag betäcka med don schufro nuförtiden och få den reggad i asvh? Florencio har jag nämnt som en kandidat, roligt om någon har erfarenhet av någon avkomma till hingstarna i rubriken.

Billiga är de inte, men tar jag bara föl vart tredje år på mina två ston så har jag bestämt mig för att prislappen inte ska få styra :-D

Det är oklart om reggandet, ring för säkerhets skull och fråga. Är du inte rädd för prislappen finns ju även Uthopia, som jag har sett fina föl efter, samt Damon Hill (ger väldigt rörliga avkommor). Florencio har så många avkommor att det lättaste är att leta på youtube för att se hur han nedärver sig. De blir, vad jag förstår, överlag rörliga, avspända och trevliga men kan få en "farlig" skritt och kan bli små i storleken. Fürstenball har ett antal avkommor med i Herning i mars och har vad jag kan se ett superpsyke. Dessutom ser han ut att vara ridbar med stor lösgjordhet och en fin mun. Plus för att det dessutom knappt finns några avkommor här i Sverige.
 
Sv: Don schufro? Florencio? De Niro? Hingstval till L'acteur sto :)

Hur ser hon ut i benen? Midt-West Ibi-Light har lägst ben-blup av alla hingstar och Ceylon var långt ifrån korrekt.

Jag tycker att Bocelli är ett bra förslag, och avkommorna är efterfrågade om man måste sälja. Vill du titta på något ovanligt har Tabasco utvecklats väldigt positivt men jag har aldrig sett någon avkomma till honom. Likaså Bellman och hans pappa Hermes.

Intressant att du skriver att Bocellis avkommor är efterfrågade. Han har ju en intressant stam och avkommorna ser ut att vara fina enligt blup. Hingsten själv är tyvärr inte alls i min smak. Nu är det ju viktigare hur avkommorna blir än hingsten själv. Vad är det med hans avkommor som gör att de är efterfrågade?

Tabasco såg jag på någon Youtubefilm och han ser jättefin ut!
 
Sv: Don schufro? Florencio? De Niro? Hingstval till L'acteur sto :)

Jag har ett sto e.Florencio ue.Pik Labionics f.05, importerad från Tyskland. Jag är givetvis partisk men jag tycker verkligen att det är en oerhört komplett häst. Hon är oerhört snäll, vill alltid göra rätt men är känslig och vaken. Hon är väldigt rörlig och även om hon har mycket nerv så är det på ett bra sätt. Hon har dock varit ganska sen och valpig länge så vi har fått skynda långsamt. Jag upplever henne lite nättare och sportig än många andra Florencio-avkommor jag sett, hon är 167cm hög, mycket bra exteriör. Det är en ruskigt rolig häst att arbeta med och vi nosar nu på lite piaff och passage vilket hon tycks ha lätt för, bytena har tagit lite tid då hon gärna tar egna initiativ och har fått lite prestationsångest, men det är en häst vi tror och hoppas mycket på inför framtiden.

Laholm.jpg


Så nu har du fått en minst sagt säljande presentation av en med erfaranhet av en Florencio-avkomma. :angel: Jag vågar dock inte säga om det är en hingst som passar ditt sto, då jag är ganska dåligt insatt i avel. Min har ju garanterat fått endel från sin mamma också, men galoppen har vi nog pappa att tacka för. :laugh:
 
Sv: Don schufro? Florencio? De Niro? Hingstval till L'acteur sto :)

Har träffat ett par Twiligt-avkommor, ridit in den ena och sett inridningen på nära håll på en. Trevliga hästar bägge två, väldigt jämna överlag med bra temperament, fin exteriör, trevlig gång och även ganska bra hoppning (den ena fick 46+46p på treårs och den andra 46+47).

Här är film när jag rider "min" på treårstestet (morfar är Don Schufro!):

http://www.youtube.com/watch?v=ZZ19085dbdQ
 
Sv: Don schufro? Florencio? De Niro? Hingstval till L'acteur sto :)

Den ser jättefin ut! Vad roligt, tack för att du delade med dig. Men det kan ju vara att mamman bidragit med något också..
 
Sv: Don schufro? Florencio? De Niro? Hingstval till L'acteur sto :)

Tack för era svar och erfarenheter :)
Ja det verkar vara en superfin florencio avkomma du fått! Spännande att se hur ni utvecklas tillsammans :)

Twilight har varit en lite anonym hingst för mig tills nu, men han verkar minsann ha många fördelar.
Intressant att höra att det är fler än jag som inte direkt tilltalas av individen bocelli, men som bi oxå skriver stammen och prestationerna talar egentligen för sig själv!

Damon Hill.... Ja det är en av de vackraste hingstarna jag vet. Får fråga min seminstation hur det funkar med detta ;-)
 
Sv: Don schufro? Florencio? De Niro? Hingstval till L'acteur sto :)

Fin din 3-åring är :heart
Härlig energi :-)
 
Sv: Don schufro? Florencio? De Niro? Hingstval till L'acteur sto :)

Damino SD? Vad vet har ni för erfarenhet av honom?
 
Sv: Don schufro? Florencio? De Niro? Hingstval till L'acteur sto :)

:) nej det har jag inte gjort än. Jag är öppen för förslag ett tag till :-P
Men just nu lutar det åt De Noir.

Vet inte vem som importerar på De Niro eller hur det riktigt fungerar med de utländska hingstarna som Damon Hill till exempel. Ska prata med min seminstation... Tyvärr så betäcker Don Schufro endast på blue hors och det är inte säkert att jag får regga den i asvh...

Det är tydligen svårt att avla på riktigt bra hingstar i Sverige :-P
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp