Don Charly, Don Romantic..

Sv: Don Charly, Don Romantic..

Tackar! Blir lite fundersam dock när det knappt står ngt om honom på sidan (Hippo Essentia) men däremot en hel del om hans pappa!? Han kanske är så pass bra så att han inte behöver ngn närmare presentation?? :bow:

Håller med dig om att presentationen är dålig trots att han är ung. Detta är emellertid inget ovanligt när det gäller hingstar, för det mesta får man leta som en galning på egen hand.

Du kan alltid ringa till Hippo Essentia - Lars är väldigt trevlig.

Fler hingstar

Hej,

En hingst som jag tycker skulle passa ditt sto är hingsten Royaldik. Fanns på färsk semin i år i Sverige och de två ston jag känner till som seminerades blev dräktiga direkt.

Han har en mor som är rent fullblod och helsyster till hingsten Heraldik xx som gått svår hoppning och har åtta godkända söner efter sig. Pappa är Royal Diamond som med Lisa Wilcox tävlar GP dressyr. Mycket bra blod i honom med Rubinstein-Inschallah. Royaldik gjorde ett mycket bra bruksprov och ska ha ett mycket bra temperament. Han är "het" i Tyskland och det talas mycket om honom där som en kommande stor förärvare. Det är i mitt tycke en ädel, elegant hingst med bra bakben och lätta spänstiga gångarter och borde kunna vara ett intressant alternativ till ditt sto.

Vad gäller Hertugs ben så stämmer det att han inte är helt korrekt själv, däremot har de ca tio avkommorna jag sett efter honom varit mycket korrekta och fått 8:or på exteriören. Hertug har dock mycket energi och det hade ju även Lambert och många av hans avkommor, så jag hade kanske inte valt honom i första hand till ett hett sto. Han verkar dock typmässigt passa våra svenska ston alldeles förträffligt. Ger fin hals och resning och långa ben och förädlar.

Länk till stuteriets hemsida med video på Royaldik http://www.gestuet-birkhof.de/mainframe.htm

mvh
tess

Jag har totalt missat din tråd!!

Intressant att se att avkommor till Lambert är heta, det är ju det minsta man kan säga om lilla spöket Laban som jag rider.. :angel: Jag ska behålla avkomman själv så ngt mer krut behöver jag ju inte. Summertime är en hingst som jag har börjat att titta allt mer på. Nu finns han bara att få fryst, men det vette katten om jag inte ska prova en gång i alla fall.. för han är ju så jä_la läcker!! :love: Hertug är ändå på tapeten, men blir lite fundersam om jag får en krutdunk till avkomma.. för det är förädling jag behöver..!

Jag kollade på sidan om Royaldik, tyvärr är inte min Tyska så bra, men jag ska försöka att traggla mig igenom texten så kanske jag fattar lite i alla fall :angel: . I all pedigree report så står om Rubenstein att han är av rasen: WESTPHALIAN Was ist das? (hehe, lite tyska finns allt kvar ;) )

Berätta gärna mer om Royaldik om du vill och orkar... :D För det var en fin häst!

Liknande trådar

Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 581
Avel Hej! Nu vill jag skriva så här direkt så det inte blir fel. För GIVETVIS beror det på stoet oxå lika mkt och hanteringen av avkomman så...
2
Svar
24
· Visningar
4 149
Senast: cikoria
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Avel Nu när mitt första hingstval (His Highness) så tragiskt gått bort så skulle jag vilja få lite mer information om hingstarna i rubriken...
2
Svar
21
· Visningar
6 636
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar