Dominus/Amerigo..

U

Ultrabeat

Det är säkert många här på Bukefalos som äger en dressyrsadel av märket Dominus/Amerigo.
Jag har sökt men inte hittat den iformation jag vill ha.
Görs dessa sadlar i 16" bomvidd 34 och uppåt tex?!
Finns det någon hemsida?
Hur har ni fått tag på eran sadel?Vilka är återförsäljarna, säljer dom även begangnat? Tycker att det inte annonseras ut så många begangnade sadlar på nätet av dessa märken?
Läste att Domnius passar bätte på hästar med lite svank än amerigo,stämmer detta?
Vilka priser ligger dom på och hur lång tid är leveranstiden?
*ultrabeat*

Så det är skillnad alltså? Har hört att dom är precis likadana¨, att det bara är läderkvaliteten som skiljer?

nej det är en viss skillnad.
iaf i de amerigo och dominus sadlar jag rider i.
har en återförsäljare för dessa sadlar som boxgranne. :)

Jo då, det är skillnad! Min som jag beställt en Dominus till har lite urskålat sadelläge och den andra hästen jag rider har väldigt rak rygg. Han har en utprovad Amerigo.
Det finns flera Dominus i stallet och vi har testat dem på honom. Han kan inte ha dem. Och min kan inte ha Amerigo.

Amerigo och Dominus är två helt skilda sadelmärken som inte över huvudtaget har med varandra att göra mer än att de har samma generalagent i Sverige. Däremot är Amerigo och Cobra mer "närbesläktade". Amerigo görs av La Belle, Cobra är ett samarbete mellan LaBelle och Harry Dabbs, Jaguaren i sin tur görs av Harry Dabbs har själv erfarenhet av alla dessa 3 sadlar och de är mkt snarlika varandra.

Hej!
Tack för era svar!
Någon som bor i Göteborg och vet någon sadelmakare som säljer begangnat också av märket Dominus?!

*Ultrabeat*

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom...
188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
653 285
Senast: caballus
·
Utrustning Letar dressyrsadel för fullt nu, men blir bara mer och mer förvirrad..... :crazy: Sadeln måste passa en rak hästrygg med hög manke, samt...
Svar
16
· Visningar
1 432
Senast: Bella_Bus
·
Utrustning Är medveten om att tråden inte är helt på rätt ställe - men det rör ju utrustning och tillpassning, så jag chansar... Har som så många...
Svar
12
· Visningar
3 293
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025