Dominant Varmblod

K

KanSasPoKeR

Jag har för tillfället hand om ett varmblod, han är fem år och travare (för hoppningsvis kommer han starta på travet någon gång, så jag "tränar" honom även i trav, och där är det inga problem!) som kommer bli kvar hos mig något år, eventuellt så kommer han stanna kvar (:bump: :D). Men jag har lite problem med honom.
För det första så är han väldigt dominat (går rakt på en, är bufflig och allt sådant). Jag har tänkt att jag ska börja med Nh eller något liknande med honom, men jag är inte riktigt säker på vad jag ska börja med? :crazy: Jag har två andra hästar utöver honom och de har jag "hanterat" med Nh. Men jag har aldrig haft problem med att de är dominanta. Så min första fråga är alltså hur jag ska börja jobba med honom?

Sen nästa problem, När jag ska rida honom, så vägrar han stå still!
Han backar, går i sidled, går fram och gör verkligen allt för att slippa (han gjorde även detta med hans ägare när hon red honom). Men när man väl kommer upp är han världens ängel! :love: Försöker så gott han kan med allt man ber honom om och han tycker verkligen att det är roligt! Så det är inte så att han inte tycker om att bli riden. Någon som vet hur jag ska träna bort detta?

Jag hoppas verkligen att ni kloka människor här på buke kan ge något svar! :bow: :D
(Och ursäkta om jag la tråden fel, min första tråd så är inte riktigt hundra på hur jag ska göra! :p)

Sv: Dominant Varmblod

hoppa upp i farten då.
Trvae är vana vid att börja knata direkt de kommer utanför stalldörrarna.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 728
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 173
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
360
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 417
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar