Dom första skorna.

Is

Trådstartare
Jag behöver skotips.
Sonen 7 månader, kommer med säkerhet behöver ett par riktiga vinterskor i vinter. Om han håller samma takt som store bror så springer han lagom till Jul. Men att hitta riktiga skor som man inte får gråa hår av innan dom sitter på foten verkar svårt.
Provade ett par i st 20 idag. Men jag fick inte på dom trots att de va nästan 2 storlekar förstor mot vad han har just nu.
Så vad kan ni tipsa om för vinter skor till riktigt små fötter? Vill att dom ska gå att öppna ordentligt så att man får i foten lätt. Är stadig och varma samt finns i st 19/20
(Just nu har vi vanlig tossor men vill alltså ha nått som är bättre att stå och gå i även under en norrländsk vinter)

Jag behöver skotips.
Sonen 7 månader, kommer med säkerhet behöver ett par riktiga vinterskor i vinter. Om han håller samma takt som store bror så springer han lagom till Jul. Men att hitta riktiga skor som man inte får gråa hår av innan dom sitter på foten verkar svårt.
Provade ett par i st 20 idag. Men jag fick inte på dom trots att de va nästan 2 storlekar förstor mot vad han har just nu.
Så vad kan ni tipsa om för vinter skor till riktigt små fötter? Vill att dom ska gå att öppna ordentligt så att man får i foten lätt. Är stadig och varma samt finns i st 19/20
(Just nu har vi vanlig tossor men vill alltså ha nått som är bättre att stå och gå i även under en norrländsk vinter)
Kavat yxhult har jag haft som vinterskor till mina barn från att dom lärt sig gå tills 4 års åldern. Båda barnen kunde stoppa i fötterna själva (med tjockare sockor på) själva utan problem. ÄLSKAR dom!

Säger också kavat yxhult. Det var sonens första skor och de enda som gick att få på fötterna utan gallskrik och protester :p

• Gilla
Reactions: Is
Skulle också skriva Kavat Yxhult :D
Till dottern hade vi också första vintern ett par från Kouma baby. Riktigt bra, både lätta att få på och att själva skon var väldigt lätt. Dock inte riktigt lika vattentät som tex Yxhult så för värsta slasket får man ha ngt annat.

Liknande trådar

Övr. Hund Vad använder ni för promenadkläder under hösten/vintern? Börjar bli dags för mig att handla in nya kläder inför kallare årstiden och...
Svar
16
· Visningar
1 684
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Har fått ont i min högra häl, på undersidan, precis under och funderar på om det kan vara hälsporre. Jag brukar inte ha ont i fötterna... 2
Svar
34
· Visningar
2 818
Senast: Ms_Antrop
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 602
Senast: QueenLilith
·
Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 246
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka