Dom där gula äggen...

Sv: Dom där gula äggen...

Måste man värma upp vattnet för att saltet skall lösa upp sig eller går det att blanda kallt?
Det är verkligen ett styngflugeår hos oss i år, vidrigt.

Undrar jag med. Undrar även vad jodsalt är :o

Jodsalt är salt med jod i ;)

salt löser sig i både kallt och varmt vatten. Har ni aldrig lagat mat ? Bakat eller dyl ?

Jodsalt är salt med jod i ;)

salt löser sig i både kallt och varmt vatten. Har ni aldrig lagat mat ? Bakat eller dyl ?

Aha, jag trodde ni menade något speciellt salt när ni skrev jodsalt, salt med jod vet jag precis vad det är ;)

Delwis KL

Styngflugelarwerna har delar aw sina utwecklingsstadier i hästens tarmslemhinna (och mer sällan i munhålan) och är alltså en inälwsparasit. De kan inte utwecklas i någons soptunna eller på en dyngstack. Andra flugor, t e husflugan, har däremot sina larwala stadier utanför någons tarmsystem. De kan inte öwerlewa i hästens magsäck/tarmar. Däremot lägger de gärna ägg i öppna sår, i gödselstackar och i tamkaninrumpor som är drabbade aw diarré. Awmaskning aw kaninen hjälper mao inte ett dyft mot detta angrepp.

Skilj på larwer o larwer! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 739
Senast: Reville
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 196
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Så är de där igen, de små, små gula äggen på hästarnas ben, och på andra delar av kroppen. Små, små ägg som kan ställa till stor oreda...
Svar
0
· Visningar
417
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
646
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka