dom accepterar inte henne!

Sv: dom accepterar inte henne!

Hej!
Oroa dig inte...det kan ta några veckor innan alla är kompisar men en kattunge brukar charma den suraste honkatt...har haft ett antal katter och det har alltid varit väs o fräs i början på alla (utom gammelhannen som har ett hjärta av guld) men några dagar senare brukar de leka så smått...
Så avvakta några dagar och glöm inte kela med dina gamla också - de är säkerligen avundis på de nye som är så gullig :)
Kram Lillemim

Jag instämmer i det Lillemim skrev, ta det lugnt!

Det tar ofta ett tag innan nykomlingen och de sedan tidigare bofasta har lärt känna varandra och rangordnat sig.

Många mattar och hussar blir oroliga när djuren väser och slåss, men det bästa är att ta det lugnt. Håll ett öga på stridstupparna men undvik att blanda dig i så länge som ingen riskerar att skadas allvarligt (vilket är mycket sällsynt).
En lugn och (åtminstone till synes) oberörd matte/husse kan bidra till att avdramatisera introduktionen av ett nytt djur i hemmet genom att sända ut signaler om att detta inte är någon stor grej.

Så håll ut, och lycka till med nya kissen!

Mycket fräs kan det vara i början, sen kan det bli gos istället, blandat med lite uppfostran.

Äsch, sådär var våra med :). Lillan var superrädd och såg ut såhär:

DSCN2340.jpg

när hon fick se storkatten :angel: :rofl:

Vi fick passa dem i början för han tyckte att lillan var äcklig och flög på henne men efter ett par dagar så var det inte mer med det. Nu leker dem och busar för fullt ute :)

Man blir ju livrädd, JÄTTEFARLIG :D
Helt underbar :love: :love: :love: :love:

Vilket litet monster :love:

Min äldsta hona morrar fortfarande på den nya katten, det har nu gått 23 dagar :smirk: Min andra katt och den nya leker för fullt. Så det kan visst ta lite tid. Någon skrev i en annan tråd att hennes katter avskytt varann i 6 år :eek: Jag hoppas innerligt att det inte blir så i det här fallet :crazy:

Vad gör man :confused:

det har blivit lite bättre. gizmo har gått fram och nosat på henne men hon fräser som en galning och han blir rädd..

det var så roligt igår då båda var på klätterställningen, hon var i den ringen och hennes svans stack ut och han såg bara svansen och trodde det var en leksak så han började leka med den, då fräste hon reält och han flög bakåt och började fräsa :rofl: han såg inte att hon var där :P hehe ..

men den andra katten sessan morrar och fräser hela tiden och går iväg när hon ser henne.

När min kattunge kom hem så var den andra kattan helt förolämpad LÄNGE. Hon tittade på den lilla och morrade och fräste tyst. Gick omvägar och tyckte att ungen var ungefär som ohyra. men den lila var helt orädd hela tiden - och glad i hågen brydde hon sig inte. nu lever de tillsammans i godan ro (sen många år tillbaka). Men de är inte särskilt bra kompisar eller gosiga med varandra

gizmo har börjat leka med henne :rofl: han river mot henne, klorna är infällda men hon är fortfarande lite rädd för honom. dom har nosat på varandra och satt på samma stol ett tag, dom kommer nog att bli bästa kompisar snart :love: sessan, kärringen däremot fräser hela tiden

Heulwen skrev:
:D :love:
Är det ungen i tunneln?

Japp :rofl: gizmo tycker om den nu men den lilla är fortfarande lite rädd för honom då han vill busa med henne och det vågar hon inte :rofl: han river mot henne med klorna inne det ser så roligt ut :rofl:

den andra katten, kärringen har börjat acceptera den. hon har bara fräst en gång och atackerar inte den om hon är bredvid, det går framåt :bump:

Mallju skrev:
fick hem en kattunge igår och mina andra 2 katter på 1 år bara morrar och fräser mot henne
det kommer att gå över så småningom. det kan däremot ta lite tid, men ha tålamod. om dom ryker ihop är det bara att sära på dom eller skvätta vatten...det brukar avskräcka.

dom har aldrig hoppat på varann eller rivit varandra utan dom fräser på den lilla så sticker hon iväg för hon är rädd för dom. men nu går det jättebra med gizmo, dom har nosat på varandra mycket idag och sov på varsin stol bredvid varandra :love:

Mallju skrev:
dom har aldrig hoppat på varann eller rivit varandra utan dom fräser på den lilla så sticker hon iväg för hon är rädd för dom. men nu går det jättebra med gizmo, dom har nosat på varandra mycket idag och sov på varsin stol bredvid varandra :love:
Dom bestämmer nog bara rangordning å kattungen är längst ner som det ska va!

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vår ena hona har varit borta i 5 dagar, idag kom hon äntligen hem igen. Hon var väldigt väldigt hungrig och törstig, verkligen kastade...
Svar
3
· Visningar
683
Senast: Grazing
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur