dogo argentino /amerikansk bulldog

Får tacka för alla bra svar har bestämt oss för att vänta lite och försöka hitta en renrasig möjligtvis dogo argentino istället så har nån tipps på bra kennel så vore det guld

Tyvärr har jag inga insikter i rasen, och deras klubb ligger nere. Men det bästa är ju att ta kontakt med flera olika kennlar hur som helst, prata om deras avelsmål och hundar, och jämföra litegrann vad ni passar bäst med. :)

Kolla SKKs uppfödarsida:
http://www.skk.se/kopahund/hundraser-valpkullar/dogo-argentino/?show=breeders

@mattias86 Du har fått PM.

Tyvärr är deras rasklubb inte aktiv just nu, annars är det bästa sättet att söka sig fram via rasklubben. Man kan även gå in på SKK:s hunddata och enbart skriva i rasens namn och då kommer alla utställda dogo argentino upp så man kan gå in o kolla deras resultat på bl a utställning, mentaltest o övriga tävlingar de deltagit i. Resultat står också där. Man klickar på ett registreringsnr åt gången, så det tar ett tag att gå igenom dem men det kan det vara värt.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 619
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
893
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 431
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 177
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar