Dogital Ginseng eller motsvarande...

supercassie

Trådstartare
För många år sedan när vår första tax började bli lite gammal och stel i kroppen fick vi tipset att ge honom ett tillskott som hette Dogital Ginseng.

Vi köpte och testade och det gav verkligen jättefin effekt. Nu var han ju inte JÄTTEstel eller dålig, men han verkade röra sig smidigare, bli lite mindre stel och kändes liksom "yngre".

Eftersom det funkade på honom så tipsade vi även bekanta med äldre hundar om detta tillskott och alla verkade uppleva det som mycket positivt, framförallt de med lite större/tyngre raser.

Nu har jag börjat söka efter tillskottet igen då familjens äldre tax säkert skulle kunna må bra av det.

Jag hittar det ingenstans. Jag vet inte om tillverkaren bytt namn, om tillkskottet av någon anledning "förbjudits" (då borde man väl iofs hitta artiklar om det...)

Är det någon här som vet något om var man kan hitta motsvarande produkt eller har tips om vad som kan ha hänt med "originalprodukten"?

Om man går in på vovve.net så är det någon där som också gett sin hund samma. Där står att hen har köpt det hos sin veterinär, och även att det var några år sedan. Man kan förmodligen ge människo-ginseng, men fråga i så fall vetten hur mycket hunden ska ha. Eller varför inte prova antingen glucosamin eller nyponpulver.

Idag finns en rad olika kosttillskott till hund, men just det du använt har jag faktiskt inte hört talats om...

Däremot har jag erfarenhet av kosttillskott till hund, och jag tycker att du ska prova grönläppad mussla till eran tax. Jag har haft kontakt med många hundägare med hundar med t ex artros, som tycker att deras hundar har föryngrats flera år utav tillskottet. Att de är pigga, glada, och till synes helt smärtfria.

Glucosamin och nyponpulver som @dpmatte rekommenderar är också bra produkter, men min erfarenhet är att de verkar lite mer förebyggande. Visar hunden redan lite stelhet eller smärta så hade jag rekommenderat grönläppad mussla alla dagar i veckan.

Kanske Brit Herbal Immunity kan vara något?
Ett tillskott för hund som innehåller Ginseng och Echinacea. I kombination med ett ledtillskott innehållande glukosamin/grönläppad mussla är det säkert till fördel för en äldre, stel hund.

Liknande trådar

Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 872
Senast: Fibusen
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 591
Senast: ako
·
Avel Jag har alltid drömt om att ha en avkomma efter mitt älskade sto. Nu är det så att vi ska till veterinären på onsdag och göra en...
Svar
1
· Visningar
977
Senast: Babe
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 200
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar