Doftminnen

ASKAPLASKA

Trådstartare
Jag vaknar ofta på nätterna och känner kraftig lukt av brandrök, närmare bestämt kabelbrand.
Vid det här laget har jag lärt mig att det inte är på riktigt utan ett otäckt doftminne och så fort jag vaknat till ordentligt försvinner det men då kan det vara svårt att somna om.
Jag har två jobbiga erfarenheter av bränder som antagligen inte är "färdigbearbetade" men hur sjutton gör man det?
Jag provade att tala med en psykolog ett par gånger för några år sen men tyckte inte det hjälpte alls.
Jag kan ju liksom inte tända eld på huset eller börja elda kabel på tomten:crazy:

Gaaah, jag vill ju bara vara normal och fungera!
Tips på självhjälp någon?
 
Sv: Doftminnen

Kanske göra studiebesök på en brandstation för att höra hur de gör vid kabelbränder, vilka riskfaktorer det finns, och så får du ju chansen att fråga om det är något du undrar över, som de kan ha erfarenhet av, om de vet ifall det är vanligt förekommande eller så? Väldigt konstigt formulerad mening...)
Tänkte att ren fakta från en såpass säker källa kanske kunde lugna lite?
Oavsett kan det ju vara bra att prata med de som vet.
Kraasm på're!
 
Sv: Doftminnen

Har inget gott råd åt dig men är i samma situation. Har varit med vid ett par otäcka bränder och kan ibland, även dagstid när jag är vaken känna stark branddoft utan anledning
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp