M
Mariell
Nu vill jag klaga lite igen, och passa på att fråga en sak. Jag är så himla trött. Jag är gravid i v 14 och jag vet att det är normalt att vara trött i början, och att somliga tom är trötta hela tiden. Jag äter järntabletter och sover så mycket som överhuvudtaget är möjligt. Ändå är jag inte riktigt vaken när jag faktiskt är vaken. Det är som att jag går med ett duntäcke virat runt huvudet hela tiden: jag tänker luddigt, jag tappar tråden, jag gäspar, jag vill gå och lägga mig. Samtidigt försöker jag sköta ett jobb. Det säger ju sig självt att det inte går!
Var eller är ni trötta? Vad gjorde ni för att överleva? Ni som jobbade heltid, hur klarade ni av det?
Jag jobbar bara 75%, men mitt jobb går ut på att jag ska uppfinna ett helt nytt projekt. Det finns alltså inga arbetsrutiner eller enkla uppgifter att luta sig på de allra värsta dagarna, utan alltihop hänger på att min hjärna är skarp som en nyslipad kniv. Tyvärr är den just nu trubbig som en falukorv. Jag kan inte tänka i flera led längre. Jag kan inte koncentrera mig längre än fem minuter i taget. Hjälp! Hur överlever man?
Var eller är ni trötta? Vad gjorde ni för att överleva? Ni som jobbade heltid, hur klarade ni av det?
Jag jobbar bara 75%, men mitt jobb går ut på att jag ska uppfinna ett helt nytt projekt. Det finns alltså inga arbetsrutiner eller enkla uppgifter att luta sig på de allra värsta dagarna, utan alltihop hänger på att min hjärna är skarp som en nyslipad kniv. Tyvärr är den just nu trubbig som en falukorv. Jag kan inte tänka i flera led längre. Jag kan inte koncentrera mig längre än fem minuter i taget. Hjälp! Hur överlever man?