Dödsolycka

Sv: Dödsolycka

Fy vad otäckt... Blir lika illa till mods varje gång något händer...

Fy.. aldrig att jag hoppar fasta hinder över 70cm :/ hur gick det med hästen?

de framgår inte i artikeln.. mera information kommer nog senare på ab eller ridsport.

Att som orutinerad ryttare hoppa fasta hinder kan vara minst lika farligt även om hindren ligger på 70 cm...om olyckan är framme så kan det gå riktigt illa ändå.

ja där håller jag med.
Att bara hoppa upp till 70 är ingen garanti för o undvika olyckor.

Alltid lika tragiskt,när olyckor händer.
Vad som också är tråkigt,ur ett annat perspektiv;
Det är att NÄR & OM det skrivs om FT,så är det ALLTID nästan till 100% när ngt sådant här har hänt.:confused:
Varför är balansen av det som skrivs så fruktansvärt ojämn:confused:
Låt allmänheten få en mer nyanserad inblick i denna sport,som har så otroligt mkt bra att ge både betraktaren och utövaren:mad: :idea:
Skärpning ni i nyhetsmedia:devil:

ja där håller jag med.
Att bara hoppa upp till 70 är ingen garanti för o undvika olyckor.

Och tyvärr så är det ju ingen olycksfri-garanti att hoppa rivbara hinder heller...
Nu blev det till dig men skulle kanske ha varit till PonnyBus

Fy så tragiskt!:(
Hästen klarade sig utan skador som det stod nu på Aftonbladets hemsida...

Alltid lika tragiskt,när olyckor händer.
Vad som också är tråkigt,ur ett annat perspektiv;
Det är att NÄR & OM det skrivs om FT,så är det ALLTID nästan till 100% när ngt sådant här har hänt.:confused:
Varför är balansen av det som skrivs så fruktansvärt ojämn:confused:
Låt allmänheten få en mer nyanserad inblick i denna sport,som har så otroligt mkt bra att ge både betraktaren och utövaren:mad: :idea:
Skärpning ni i nyhetsmedia:devil:

Jag håller fullständigt med. Vi får jaga media med blåslampa och elchocks-stavar så de skärper sig! :devil:

Jättehemskt :cry:

Men är det i fälttävlan så som i banhoppningen, att ryttarna faktiskt är helt hysteriskt dåliga på att rida? Jag minns nån wold-cup tävling (?) där asiatiska mästaren i banhoppning var med, på Goldika som (i alla fall då) ansågs som världens bästa hopphäst. Hans "framträdande" såg ut som hejkomåhjälpmig, verkligen. Typ långa glapptyglar och skumpestuds i sadeln och hejåhå, typ som en felkommen mulleryttare... Han fick knappt hästen över hindren och det slutade med att han kraschade rätt in i en oxer. Kommentatorerna typ "Jo, det är ju tyvärr lite annan klass på ridningen i Asien..." är det så inom fälttävlan med?

Tror att MrsL & Pooh är de som kan vaska fram bra och nyanserade svar på en sådan bra fråga;)
Härligt med folk som vågar "gå utanför" FT och se och ställa bra frågor:rofl:
Hoppas att allt är bra med er förresten.Vi ses till våren,ev.Falkenberg:banana:

Jättehemskt :cry:

Men är det i fälttävlan så som i banhoppningen, att ryttarna faktiskt är helt hysteriskt dåliga på att rida? Jag minns nån wold-cup tävling (?) där asiatiska mästaren i banhoppning var med, på Goldika som (i alla fall då) ansågs som världens bästa hopphäst. Hans "framträdande" såg ut som hejkomåhjälpmig, verkligen. Typ långa glapptyglar och skumpestuds i sadeln och hejåhå, typ som en felkommen mulleryttare... Han fick knappt hästen över hindren och det slutade med att han kraschade rätt in i en oxer. Kommentatorerna typ "Jo, det är ju tyvärr lite annan klass på ridningen i Asien..." är det så inom fälttävlan med?

Med allra största sannolikhet så är det så inom fälttävlan oxå, jag har varit ute och tävlat internationellt en hel del runt om i Europa och där deltager ingen från Asien så dom håller sig nog i sin egen del. Hindret såg skumt ut iallafall???

Usch! :cry: :(

För att säga ngt roligt i dt hemska så hade jag å mam en liten diskussion om olyckan för några dagar sen.

Mamma- matilda, dt va visst någon som hade dött här när den hoppat fälttävlan (håller upp å visar tidningen)

Jag- Var det i badminton el?

Mam- Men matilda. nej, ridning sa jag ju. :rofl: tyckte dt va lite kul. Iof kanske inte badminton går å rida på nu. vad vet jag.

Jättehemsk olycka iallafall! :(

:idea: :idea: Nu är det dags att titta runt NÄSTA hörn:idea:
Nya tävlingsterminen är utlagd.:rofl: Tänk på alla fina resultat våra svenska ryttare åstadkommit,och få inspiration av detta:idea:Att älta gagnar ingen,det kan vi nog alla hålla med om.:cool:

:bump: :bump: Ta ett djupt andetag..och smygtitta runt nästa hörn:angel: ..Det funkar..Jag looovar:rofl:
Om du/ni fortfarande vill vara "i dödsskuggans dal"??PM:a varandra då:D:bow: ...NU ÄR DET JUL IGEN:love:

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
332
Senast: MJLee
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva era tips på hur man hanterar sin nervositet när det kommer till tävling. Jag tävlar både hoppning, dressyr &...
Svar
11
· Visningar
1 723
Senast: Milosari
·
Fälttävlan Måste bara dela med mig. Häromdagen postade en "glad amatör" hos oss (lång söder om Skåne) världens längsta inlägg på Facebook om...
2
Svar
23
· Visningar
5 829
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 645
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hård nacke