Död vovve, giv mig styrka!!

C

Chappe_

Min vovve dog idag! Jag var bara 4 år när han kom till mej och kommer inte ens ihåg hur det var innan han fanns! :( :(

hur 17 ska jag klara dethär :cry:
Man ska inte ha djur, det gör bara ont.

Riddaregårdens Joker
*1994
*31 oktober 2007

5401103.jpg

Sv: Död vovve, giv mig styrka!!

Visst gör det ont när man mister sin vän.
Men det onda överväger det roliga man har med sin hund under alla år man får tillsammans.
Du får försöka tänka på allt kul ni haft.

Det känns inte så nu. Men om ett tag kommer du minnas det goda ni haft tillsammans och lära dig leva med sorgen att förlora din vän. Tiden läker faktiskt.

Jag saknar fortfarande mina gamlingar. Jag blir ledsen då jag tänker på då de togs bort. Men vi hade så otroligt många fina år ihop och många underbara stunder. Så det är vad jag väljer att minnas. Jag minns mina vovvar med ljus och värme.

Sörj ordentligt, ge det den tid det tar. Den tiden är olika för oss alla.

För mig hjälpte det att ha en ny liten vän att fokusera på. Mina nya kan aldrig ta de gamlas plats. Men man har så mycket rum i sitt hjärta att allihop får plats.

Din hund var väldigt söt på bilden!

Styrkekramar!

Senast ändrad:

Jättesorgligt! Min mamma köpte också familjens första hund när jag var liten (3 år) Molly - En liten Yorkshireterrier/Dvärgpudel-blandis!

Hon var en frisk, kry & ettrig liten krabat - Men runt julen -94 blev hon dålig i lunginflammation! Hon fick penicilin - Med hallonsmak, minns jag! Hon var alltid pigg & glad, men tyvärr bet inte penicilinet.

Den 15 januari -95 när mamma kom hem från jobbet låg Molly död i sin korg - Hon låg ihop rullad, som hon brukar - Såg precis ut som hon sov! Enligt veterinären somnade hon in i sömnen.

Molly blev 15 år och en månad - Hon har varit borta i 12 år men man saknar henne än i dag. //Linda

Det måste vara fruktansvärt.
Jag skaffade ju Zalo som vuxen och hade honom i lite mer än 7 år och han har lämnat ett enormt tomrum efter sig.
Svårt att föreställa sig hur det hade varit om han '"alltid" funnits där.

*en tröst kram*

Stackare....! :(

Tyvärr är detta ju inget man kan undkomma men klart att det gör fruktansvärt ont ändå. Min hund är 12 nu och lever kanske ett år till om vi har tur, men jag försöker inte tänka på det ännu.

Din Joker påminner faktiskt lite grann om Simson...

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 702
Senast: Gabby_Ossi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 239
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
23 021
Senast: LenaH
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 638
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka