Dobermann???

Sv: Dobermann???

Gud vad underbara filmer! Och vilka fina hundar du har :bump: Dobermann är verkligen den stiligaste ras som finns. Dock trist när man måste ta beslutet att låta dom somna in(gäller iofs alla djur):cry: Men upptäcks sjukdom och vid den åldern kan man va nöjd med att hunden levt ett långt och förhoppningsvis(vilket jag verkligen tror i ditt fall!) bra liv. Kul att höra att det finns fler "gamlingar" med unghunds temperament :)

Tack för tipsen. Säger något om det blir ett bra tillfälle. Men jag tror knappast den här familjen är ute på några joggingrundor i skogen :crazy:
Tyvärr känns det som att de antingen har missförstått "valpar ska inte motioneras" och kör vidare på det konceptet trots att han verkar upp mot året i alla fall eller så är det ren lathet eftersom de max tar ett par vändor runt området/dag (ungefär de rundor jag tar för att miljöträna 4,5 mån valpen). Tur att man snart ska flytta :angel:

Här är min lilla tjej, Barracuda!

http://i127.photobucket.com/albums/p121/pimaba/P1010084.jpg

http://i127.photobucket.com/albums/p121/pimaba/P1010075.jpg

http://i127.photobucket.com/albums/p121/pimaba/IMG_2857.jpg

Hon är åtta månader och jätterolig att arbeta med. Sprallar hit och dit när hon får belöningar men koncentrerar sig som få när det är allvar. Min drömhund:love: Vi satsar främst på lydnad och rapport men håller även på lite med spår och sök också. Hehe, försöker att inte göra henne förvirrad men det är svårt att inte prova på många grenar när man har en sådan arbetsglad hund:D

Hej!

Jag o min sambo kommer skaffa oss en lite dobbis till vår/sommar -08.. ÅÅÅ vad jag längtar dit.. sitter och tittar på dessa gudomliga hundarna varje dag.. och det gör ju liksom inte saken bättre :smirk:
Det ska bli riktigt kul att få en sådan arbetsvillig hund, som dobbisarna är.. Så det ska bli så spännande så..
Alla har ni väldigt vackra och fina hundar..

//Carro

:rofl::crazy::crazy: gud va kul.....eller en som jag hörde för x antal år sen att man ska INTE ge sin dobber potatis för då får dom höftledsfel!!!!! Öh! Jaha är det potatisarna det beror på:angel: o fy f.. bäst o sluta me chipsen då:bump: Ja mkt roligt finns det men absolut roligast är nog ändå alla dessa "kan alltare" som VET att det är mördarhundar....tack för det alla filmproduktions bolag. Alla hundar blir otrevliga i fel händer, and so am I;)

Dobermann måste verkligen vara en speciell ras med alla dessa abnormaliteter från hundar i övrigt. ;)

De som jag blir mest irriterade på är de hundmänniskor (ofta ägare av schäfer, BC eller malle) som påstår att dobbisar är helt värdelösa som brukshundar. Sen de dobermannfolk som påstår att man måste importera för att få en bra dobermann. Helst från ett land där det inte finns kuperingsförbud..

Åh vilken stilig tjej!
Själv bor jag också i sthlms-området och satsar på rapport med min hund. :)

ÅÅ va roligt!!

Du är inte sugen på att börja träna sök då:angel: Vi har lediga platser i vår sökgrupp, vi håller på i haningeområdet. Var bor du/håller till? Annars får du säga till om du vill träna "stationer", det kan ju vara bra att träna många hundar samtidigt då.

Gud vad underbara filmer! Och vilka fina hundar du har :bump: Dobermann är verkligen den stiligaste ras som finns. Dock trist när man måste ta beslutet att låta dom somna in(gäller iofs alla djur):cry: Men upptäcks sjukdom och vid den åldern kan man va nöjd med att hunden levt ett långt och förhoppningsvis(vilket jag verkligen tror i ditt fall!) bra liv. Kul att höra att det finns fler "gamlingar" med unghunds temperament :)

Ja, han var jättefin "in i det sista" och det är väl inte alla förunnat att ha en hund som på 2 dagar blir jättedålig och 2 experter råder en att ta bort honom omedelbart. Jag menar..... den hemska dagen kommer ju förr eller senare och med min första hund var det en pina. Ingen hjälp eller råd från veterinären och de kunde inte säga vad det var för fel. När drar man gränsen? Med facit i hand så hade jag tagit bort henne tidigare, men jag hade ändå hemska känslor av att vara en bödel...

Men de ger så mycket att det överväger det jobbiga!:) Så därför kommer jag alltid ha hund....

Liknande trådar

Övr. Hund Inte så vetenskapligt kanske, men nog så kul :P Man får väl ta det med en nypa salt! VÄDUREN 21 mars-20 april = impulsiv...
2
Svar
34
· Visningar
3 009
Senast: Atalantha
·
A
Övr. Hund Hej på er alla ni som äger en hundarnas Rolls Royce :D Jag tänke vi kunde starta en bildtråd på våra hundar,dvs våra "dobbisar". Skriv...
Svar
15
· Visningar
1 445
Senast: Nenyah
·
A
Övr. Hund Jag har en urgullig dobermann kille, och skulle gärna byta lite ord med några andra "dobbis" ägare. Men verkar mest vara labrador...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: Minerva
·
C
Övr. Katt Våra två älsklingar är ju "huskatter" kort och gott - och helt underbara. Men jag funderar ändå litegrann... Vad som kan finnas i... Om...
2
Svar
22
· Visningar
7 706
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18