Dobermann???

A

Ammon

Någon som har en dobermann här?? Gärna äldre, skulle va kul att jämföra lite.Jag har en underbar kille som fyller 8år nu i juli. Det enda som avslöjar hans ålder är dom små små vita strånen som sakta börjat krypa fram på nosen. Han har temperament och energi som en unghund. Han älskar att leka, springa och busa. Han är världens underbaraste!!

Någon som har en äldere dobermman, eller "bara" en dobermann?? Skicka gärna bilder :bump:

Sv: Dobermann???

Åh jag önskade att jag kunde skriva att jag har en dobermann men han dog för snart ett år sedan. Bara 6 år gammal. Han var världens finaste hund. Kommer aldrig få en sån bra dobermann igen tror jag.

Jag kan fixa bilder på honom till ikväll. Annars finns det bilder på honom på www.zoonen.com. Sök på Epona.

Min dobermann blev nästan 13 år, det är mkt för en dobbis. Hon hade inte ens grå hår tills hon var 12! Och var pigg och kry helt till dom sista mnd. Då gick det läskigt snabbt utför och vi fick ta bort henne... :(

Hon var en stor tik av den grövre typen, väldigt snäll och kelsjuk, älskade att gå promenader och älskade mat.

Usch vad tråkigt..Det är det som e det jobbiga med att ha djur. Vad hände?? Tyvärr hittar jag inga bilder när jag söker på zoonen.. *kram*

Oj det var mycket.. Har bara hört en annan dobbis bli i den åldern, den vart 14år. Alla andra jag känner eller hört talas om har fått tagit bort sin i 6-8års åldern.. Dobermann är verkligen underbara hundar. Du har inte skaffat dig någon ny? *kram*

Här kommer en bild på min dobermann kille Benetton...:love:

Bild330.jpg

Jag har haft 2 3 dobermanns.(alla 3 oreggade) Samtidigt. Som tonåring jobbade jag på hunddagisl, och då träffade den: hunden jag allrid drömt om. Och vilken hund sen!!! Sen fick hon en kull och jag behöll en tik, som sen fick en kull och då tog jag en hane.
De är vackra! MEN de är BRUKShundar och inget annat! Man ska jobba med den. Jag tränade mina travhästar, men hundarna springandes efter,
Vi var ute 3-5 timmar om dag + Lydnadshundklubb dgr i veckan.
Snälla och famlijekära. Dock ibland skälliga eftersom de är skarpa stora vakthundar. och det krävs 100% LYDNAD, för många människor är rädda för dom. Jag vill gärna he en til igen, men har nu småbarn och ha inte tid nu.

Har en tik på 8år och en valp på 10veckor:love:......
Vet dock inte hur man sätter in bilder:confused:
Min "gammel" tik är tyvärr diagnostiserad med "cardio" men är en pigg och glad tjej trots det:) Älskar rasen helt o fullt o mitt liv vore bra mycket fattigare utan dobbisar:banana:

Min grannes ex har en dobermann. Min granne tog hand om honom i ett halvår, och då fick jag också ta hand om han :)
Det var jätte kul, och helt fast vid rasen nu. Har tre andra hundar just nu, men mamma sade att nästa hund kanske skulle bli en dobermann...
Har inga bilder på Bingo, men kan nog skaffa fram.. :)

Ser precis ut som min Bingo, min grannes ex hund, som jag skrev lite om i den här tråden :)

Nej det blev en collie den här gången... Kände att jag inte hade tid/ork för att träna en ny dobermann, dom kräver ju rätt mkt.

Åh! Har du inga bilder?? :bump: Hur funkar det med en 8åring ihop med en valp?? Har haft planer på att skaffa en liten jag med, men har hört så mycket olika om de där. Vissa säger de e bra att skaffa valp med äldre hund. Pga att den lär sig av den äldre. Medan andra säger att den bara lär sig alla olater den äldre hunden har tex.

Jag har iofs redan bestämt mig med att vänta med valp. Min hund är nämligen gammal "problem hund" som inte fått någon kärlek innan jag tog över honom. Så ska låta honom vara "den enda" hans liv ut. Vilket verkar kunna bli tio år till som de känns i dags läget :D

Känner en som har en dvärg collie(även vanliga collies) I vanliga fall gillar jag inte små hundar, men f*n så söt den e :) Dom verkar ju va trevliga hundar.. Jo en dobbis kräver en hel del för att inte bli understimulerade... *kram

Det fungerar alldeles utmärkt:) för oss iaf. Det med att lära sig olater av en äldre hund är ju upp till mig som flockledare att förhindra;) Det finns lika många "tyckare" som det finns hundar, för en del funkar det o för andra inte.Hm vet inte hur man lägger in bilder.....måste dom vara upplagda på webben för att kunna visa dom här?

Precis så resonerar jag också.. Alla ska "tycka" så mycket jämt :D Ja man måste ha dom upplagada på nätet. Jag lägger upp mina på www.photobucket.com..

Ok....får ta tag i det nån dag, men min tik är min "avatar" iaf. Stor rejäl tjej på 38pannor:p
Är ju nu som sagt var tyvärr hjärtsjuk:cry: men så länge hon är pigg och har livsglädjen i behåll så får hon vara kvar här.
Valpen, en hane, är min 4e dobber och säkert inte den sista heller;) ser fram imot valpkurs i höst och komma igång o träna när han blir lite äldre.

Benetton väger inte mer än 36kg.. :D Har fått höra mycket "skit" om honom. Bla bara för han e gammal problemhund, att han är liten osv.. Men han är mitt hjärtegull iaf. man orkar inte lyssna på allas (idiotiska??) kommentarer till sist. Är det din tik på din visningsbild?? Här under kommer några bilder på min kille :bump:

http://i189.photobucket.com/albums/z52/TessanSkytt/138.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z52/TessanSkytt/236.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z52/TessanSkytt/Bild330.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z52/TessanSkytt/195.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Inte så vetenskapligt kanske, men nog så kul :P Man får väl ta det med en nypa salt! VÄDUREN 21 mars-20 april = impulsiv...
2
Svar
34
· Visningar
3 009
Senast: Atalantha
·
A
Övr. Hund Hej på er alla ni som äger en hundarnas Rolls Royce :D Jag tänke vi kunde starta en bildtråd på våra hundar,dvs våra "dobbisar". Skriv...
Svar
15
· Visningar
1 445
Senast: Nenyah
·
A
Övr. Hund Jag har en urgullig dobermann kille, och skulle gärna byta lite ord med några andra "dobbis" ägare. Men verkar mest vara labrador...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: Minerva
·
C
Övr. Katt Våra två älsklingar är ju "huskatter" kort och gott - och helt underbara. Men jag funderar ändå litegrann... Vad som kan finnas i... Om...
2
Svar
22
· Visningar
7 706
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18