- Svar: 223
- Visningar: 6 993
Det gäller en handledare som avvisat en elev som var lärling i stallet för att hon bar hijab, en slag huvudduk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle järna ha ett vegetariskt bord. Men just ja, jag äter inte med kollegor allsFrågan är ju vem som är rasist när en religiös grupp vill ha en egen matplats eftersom de vill slippa att sitta vid ett bord där andra människor har ätit gris?
Bilden visar dock inga flaxande tygstycken så hur hästen reagerat på en viftande hijab visas inte. Varför någon skulle vifta med tygstycken oavsett vilken sort är i och för sig obegripligt (om man nu inte vill träna hästarna att fixa det).Jag var tvungen att leta upp den här bilden... se hur hysterisk Minina är! Hon och Lolo står dessutom mitt i centrala Stockholm!
(Minina hon var en av favoriterna när jag gjorde min PRAO på Slängsboda)
Det är skillnad på att anmäla till Facket och DO för att uppnå förmåner och ekonomisk vinning och på att göra det för att man har blivit förfördelad.
I det ena fallet vill man uppnå att få det bättre än andra och i det andra fallet att inte få det sämre än andra.
Är du med på hur jag tänker då?
Det handlar om vilka kläder vi kan ha på oss på en arbetsplats.
Och varför.
Religiösa och politiska symboler är egentligen inte tillåtna tillsammans med uniform. Inte heller egna kläder.
Var det en rids
Bilden visar dock inga flaxande tygstycken så hur hästen reagerat på en viftande hijab visas inte. Varför någon skulle vifta med tygstycken oavsett vilken sort är i och för sig obegripligt (om man nu inte vill träna hästarna att fixa det).
Många kläder kan vifta. Det var väl få i tråden som höll med om att en viftande hijab (mer än den som skrev det) skulle vara ett problem när man vistades i ett stall om man nu inte tog av sig den och viftade omkring med den.Men en ghutra kan ju vifta på precis samma sätt som en viftande hijab, så huvudbonaden på bilden är fullt jämförbar ur säkerhetssynpunkt.
Hästar kan vänjas vid det mesta.Jag var tvungen att leta upp den här bilden... se hur hysterisk Minina är! Hon och Lolo står dessutom mitt i centrala Stockholm!
Jag var tvungen att leta upp den här bilden... se hur hysterisk Minina är! Hon och Lolo står dessutom mitt i centrala Stockholm!
Det känns som det är få träd och liknande att fastna i och även att säkerheten inte är prio där.Hetsiga araber, vettu... Här är några av medlemmarna i Omans kungliga kavalleri.
Visa bifogad fil 149723
Det är väl frågan om det blir någon ekonomisk vinning alls i det här, troligen får tjejen en annan praktikplats och arbetsgivaren blir förhoppningsvis av med möjligheten att få gratis slavar från skolan (de festa praktikanter används ju många gånger just till det tunga jobbet i stallet).Ja, men ekonomisk vinning när man anmäler till DO(facket kan jag inte uttala mig om) får man inte innan det gjorts en grundlig utredning. Om DO inte finner att man utsatts för diskriminering i lagens mening har man inte heller möjlighet att få ersättning på det viset(genom förlikning eller rättsprocess). Det är alltså verkligen inget enkelt sätt att skaffa pengar, det är tidskrävande och kräver att man kan bevisa diskriminering.
Hästar kan vänjas vid det mesta.
Problemet uppkommer när man hanterar många olika hästar som inte är vana vid de saker som man utsätter dem för.
Som med paraplyer och annat som de inte har sett förut.
Många kläder kan vifta. Det var väl få i tråden som höll med om att en viftande hijab (mer än den som skrev det) skulle vara ett problem när man vistades i ett stall om man nu inte tog av sig den och viftade omkring med den.
Det jag kommenterade här är väl snarast att det inte finns något viftande klädesplagg av något slag i bild så det är ett ickeexempel i sammanhanget om man vill, som jag upplevde det, visa att hästar inte är rädda för viftande klädesplagg. För de flesta här är en viftande hijab överhuvudtaget inte en fråga utan säkerhetsaspekten. Jag är högst tveksam till att kläderna passar att rida i även om man stoppar in lösa ändar (de kan lossna, då enligt mig synsätt. Liksom en halsduk är olämpligt.
Det var faktiskt flera kollegor i grupp.Du menar att det är rimligt att bli rasist för att man en gång hade en kollega som var en idiot?
Är hästarna inte vana så kan det mycket väl skrämma hästarna. Minns jag rätt är det en person som tagit upp just att det kan vara skrämmande för hästarna. Så du ser nog både dubbel och trippel på det inlägget. Det är många inklusive du och jag som tjatar om att det inte är någon större fara.Nu var jag gravt ironisk med min bild med tanke på mängden muslim- och hijabofoba inlägg i tråden, tex att en fladdrande huvudbonad skulle skrämma hästarna.
Jag tycker nog ändå att det ligger något i den.Nu var jag gravt ironisk med min bild med tanke på mängden muslim- och hijabofoba inlägg i tråden, tex att en fladdrande huvudbonad skulle skrämma hästarna.
Ja även jag, genom att använda en mer lämplig hijab.Och de flesta har påpekat att det är lätt att lösa eventuella säkerhetsproblem med en hijab.
Det känns som det är få träd och liknande att fastna i och även att säkerheten inte är prio där.
Trevligt "kavalleri" de ser ut att ha kul
Jag tycker nog ändå att det ligger något i den.
Det att hästar kan vänja sig vid allt möjligt men att man inte utan risk kan utsätta dem för nya saker hur som helst.
Fast kom igen, det finns mängder av kläder som sitter löst, så det tycker jag är en dålig anledning.Jag tycker nog ändå att det ligger något i den.
Det att hästar kan vänja sig vid allt möjligt men att man inte utan risk kan utsätta dem för nya saker hur som helst.
Inte "kavalleri", kavalleri. De har inte uniformer utan uppvisningskläder på sig. Men de tillhör kavalleriet, troligtvis musikkåren, precis lika mycket som vilka andra kavallerister som helst. Liknande kläder används överallt, t ex Windsor Horse Show.